slaapstand tijdens spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

manic

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
Berichten
53
hoi

Ik heb een desktop pc met windows 10 die dag en nacht draait en nooit in slaapstand gaat. behalve als ik een spel opzet dan komt er na ongeveer een kwartier te staan dat het scherm in slaapmodus gaat en ik krijg hem dan ook niet meer ontwaakt en moet de pc helemaal uitzetten en weer aan.

mvg ard
 
mogelijk raakt er iets oververhit? heb je eventueel relevante meldingen in je system log?
 
klik op "Start" en type dan: eventvwr.msc

waarschijnlijk komt er tijdens het typen al de optie "event viewer" app. open die en kijk in de "administrative events" en kijk op je kritieke errors kan vinden. (of vanuit het hoofdmenu: samenvatting van adminstratieve... en daar op "kritiek/critical" en selecteer rechts: "alle evenementen van dit type tonen")
 
Kernel Power kan in feite alles zijn, driver-probleem maar ook een voeding die het domweg niet trekt.
Kijk eens in de BIOS / UEFI naar de waarden van de 3,3V, 5V en 12V lijn-spanningen en plaats die eens..?
Verder zou het prettig zijn als je merk / type en het vermogen van je voeding even vermeld vergezeld van een link van Speccy naar het hardware-overzicht van de pc.
Speccy-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
Klik dan op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
 
valt mij nu op dat de temp van de 3dkaart wel hoog is 77C of mag ie dit hebben?
 
Dat is een screen van HWMonitor, niet BIOS / UEFI.
Alleen daar vindt je de echte waarden want 3rd party programma's lezen moederbord-sensoren uit en zijn niet altijd even betrouwbaar..met name Speedfan valt daar door de mand.
Dus alsnog even de waarden uit de BIOS / UEFI, die vindt je veelal onder de tab PcHealth of Hardware Monitor..

Zie dat het een Medion-pc betreft, die staan niet echt bekend om hun goede airflow en ik weet niet op welk moment dit Speccy-rapport is gemaakt maar de temp. van de videokaart is wel vrij hoog als deze "idle" draait...
Er valt dus blijkbaar wel 1 en ander te verbeteren aan de koeling / airflow want gezien deze temp. vermoed ik dat de videokaart bij gamen dusdanig heet wordt dat de thermische beveiliging de kaart throttled of gewoon uitschakelt om schade te voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Gezien utilization op "0%" staat zou je inderdaad idle verwachten. dan is 77graden wel ERG hoog. mijn videokaart wordt 65 graden in battlefield..

Ik vermoed dus ook nog steeds hitte / stroom.
 
Je komt in de buurt....alleen staan hier de 5V en 12V lijnen niet bij..
Is er nog een tab die Hardware Monitor heet..? Daar zouden alle 3 de lijnspanningen moeten staan..
 
bios2.jpg

Alleen pc health status maar die heb ik laten zien
 
Laatst bewerkt:
On Sun 25-12-2016 14:57:58 your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\122516-58921-01.dmp
This was probably caused by the following module: dxgkrnl.sys (dxgkrnl+0x119C71)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFFFF8102F008, 0xFFFFFFFF98AA6782, 0xFFFFFFFFC000000D, 0x3)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\WINDOWS\system32\drivers\dxgkrnl.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: DirectX Graphics Kernel
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.



Dit krijg ik dan
 
dat is een videokaart error

Herinstalleer de laatste drivers van nvidia en kijk of dat het doet oplossen.
zo niet kijk dan of je dezelfde problemen ook ondervind als je de onboard videokaart gebruikt van de cpu.
dus videokaart eruit en dan stekker van de monitor direct op het moederbord plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan