ben ik gehackt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marthaeen

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Berichten
141
Krijg net op me laptop te zien en te horen dat ik meerdere trojans en virussen hebt en dat ik een nummer moet bellen anders stopt hij er mee.
volgens de pagina komt de waarschuwing van microsoft?
is ditnecht of is dat een truk dat je moet betalen om weer op je p.c te komen?
 
Dat is zeker oplichting.

Start op in veilige modus en pas systeemherstel toe.
 
Beste marthaeen,

Ik ga je vraag verplaatsen van de windows 7 sectie naar de antivirus sectie aangezien je windows wordt gekaapt.

Succes met je probleem.
 
Denk dat het opgelost is met systeemherstel, zit nu weer gewoon op internet zonder die stem.:thumb:
 
Hallo. Advies :

Voor de zekerheid even je computer scannen, lijkt mij geen overbodige luxe. You never know.
 
Gebeurde dit op dezelfde laptop als die uit je andere topic ?
 
Jawel zelfde laptop, ben dus maar weer opnieuw begonnen.alles leeggehaald en 7 opnieuw erop gezet.
Zo te zien is het nu goed dus duimen dat het zo blijft.
 
Elke keer als je een virus aankondiging ziet je windows opnieuw instaleren lijkt me geen optie

-win 7 is al erg oud
-zorg voor goeie en up-to-date virusscanners en spamfilters
-installeer een goeie advertentieblokker, bv ghostery
-ten minste MBAM en een goeie virusscanner ( ik heb avast)

NODIG ...niet alleen lezen...echt ook installeren en gebruiken - eens per week minstens!

sxxs
 
In dit geval ging het over een besmetting op een PC die pas opnieuw was geïnstalleerd en waar nog andere problemen waren, een herinstallatie van Windows 7 was dan ook de meest logische oplossing.

-win 7 is al erg oud

Neemt niet weg dat er niets mis met Windows 7 en het gebruik ervan ... Windows wordt nog volledig ondersteund tot 14 januari 2020.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan