1-Wire iButton als Windows Smartcard

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJJochem

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2010
Berichten
725
Hallo allen,

Ik heb hier een 1-Wire iButton reader met DS9490 interface van 1-Wire naar USB. Deze werkt op zich, als ik een iButton (Dallas Key) plaats op de reader, dan kan ik deze lezen via de meegeleverde software.

Nu wil ik deze reader gaan implementeren in onze POS-software, maar die ondersteunt standaard niet het 1-Wire protocol. Enkel een aantal aanverwanten, maar die werken helemaal niet met mijn reader.

Is er een stukje software waarmee ik deze reader kan emuleren als zijnde een Windows Smartcard Driver? Deze worden namelijk wel standaard ondersteund door de software.

Kortom, de iButton-reader moet zich voor Windows gedragen als Windows Smartcard Driver. Iemand ideeën?

Groet, Jochem
 
De standaard driver laat de adapter wel werken, en ik kan in de meegeleverde viewer zien dat ik een Dallas key op de reader plaats (inclusief het unieke serienummer), alleen deze communiceert niet met Windows als zijnde een Smart Card Driver.
 
Het probleem met smart card is dat het een gecertificeerd programma is. Alleen bedrijven die zulke apparatuur maken mogen een smart card driver aanvragen en licenseren.

Als je POS software een API heeft (of een SDK) is het wellicht nog mogelijk om het zelf toe te voegen. Misschien kun je de ibutton informatie insturen als keyboard input?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan