Krijg NET framework niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Berichten
398
Op mijn redelijk oude laptop met Windows 7 wil ik programmaatje installeren en dan komt de foutemelding dat ik NET framework 4.0.3019 moet installeren.
Dus gedownload en ik wil het uitpakken. Lijkt goed te gaan, maar dan:

Did not succeed.

a certificate chain could not be built to a trusted root authoroty.

Weet iemand waar het over gaat en hoe ik dit kan oplossen?

Dank alvast,

Jos
 
Dank voor je link, maar is wel erg ingewikkeld..

De eerste reactie daaronder lijkt de oplossing te hebben, want anderen reageren er enthousiast op.
Ik heb in het register die key gevonden.
Welke waarde moet daar dan ingevuld worden?

Hij zegt: "If you set this key to be the value required in the .NET 4 STIG, it may prevent install of patches in a disconnected environment."

Welke value dan..?

gr.
Jos
 
Tenzij je voor de Amerikaanse defensie werkt is de eerste comment niet zo belangrijk. De rest reageert op de post.

wat is er ingewikkeld om een filetje te downloaden en een commando uit te voeren? volgens mij kun je in windows 7 zelfs gewoon dubbelclicken op de gedownloade file en voor "toevoegen" kiezen (in windows 10 krijg je dat zelfs meteen in de browser)
 
eventueel gevolgd door het volgende commando als je geen "toevoegen" optie krijgt:

certmgr.exe /add C:\Temp\MicRooCerAut2011_2011_03_22.crt /s /r localMachine root

uit voeren via: start-button klikken -> "cmd.exe" intypen -> ctrl+shift inhouden en op het verschenen "command prompt" icoon klikken. je krijgt een waarschuwing: je gaat het programma als admin uitvoeren -> ok. bovenstaande code in het scherm plakken en op enter drukken.
 
Het bestandje is niet die jij noemt.

het heet: MicRooCerAut2011_03_22.crt

Kan ik daar wat mee..?
 
Als je een andere bestandsnaam hebt kun je dat gewoon in het commando aanpassen naar de juiste?
 
Dit werkt totaal niet helaas.:(

Waar is certmgr.exe?
Die heb ik niet gedownload, dus klopt dat commando dan wel?

gr.
Jos
 
Ja deze heb ik gebruikt, maar steeds die foutmelding.
Dat programma certmgr.exe heb ik niet of misschien heeft die download dat ergens neergezet, maar weet ik niet waar.

certmgr.exe /add C:\Temp\MicRooCerAut2011_2011_03_22.crt /s /r localMachine root kan ik dus niet uitvoeren. Zou niet weten hoe.

Ik had gehoopt dat iemand dit aan een leek zoals ik kan uitleggen.

Wie wil nog?

groeten,
Jos
 
NET framework

Kan je helaas niet helpen,snap er ook geen jota van,
bij mij staat hij al dagen te instaleren maar gebeurt niks,
dus als iemand dit weet op te lossen,graag zelfs:rolleyes:
 
Haha ja....onze laatste hoop is gevestigd op dit forum :(

Wie helpt ons?

Jos
 
Snulk zei:
Op mijn redelijk oude laptop met Windows 7 wil ik programmaatje installeren
Heb je Win 7 incl. SP1 (Windowstoets + Pause/Break toets of Windowstoets + r typ winver en hit de entertoets)?
Over welk programmaatje hebben we het?
En welke versie van .NET Framework is er nu geïnstalleerd? Heb je die eerst verwijderd voor je de nieuwe probeerde te installeren?
Mogelijk nuttige link (Eng).
De huidige versie van Microsoft .Net Framework is trouwens 4.6.1 (versie: 4.6.01055)
https://www.microsoft.com/nl-NL/download/details.aspx?id=49981
Het is een in-place update, dat betekent dat je de oude versie niet hoeft te verwijderen.
Heb je geen SP1 dan verandert wellicht het e.e.a.
 
Laatst bewerkt:
Geweldig, bij mij duurde het 10 minuten voor hij
erop zat.ben je eerst dagen bezig geweest en dankzij Mik Zjegger zo klaar.
Hartstikke bedankt :thumb:
 
Ik heb weer geprobeerd die versie er op te zetten en krijg weer de melding "did not succeed"

heb foto van de foutmelding bijgesloten.

gr.

Jos
 

Bijlagen

  • IMG_20170110_103250 (Large).jpg
    IMG_20170110_103250 (Large).jpg
    609 KB · Weergaven: 48
Doe eens een sfc /scannow via de opdrachtprompt (als administrator).
Je hebt nog steeds geen antwoord op al m'n vragen gegeven, heb je Service Pack 1 op je pc etc.?
 
Ik heb sfc /scannow gedaan en na 20 minuten kwam het bericht: "did not find any integrity violation"
Ik had de vorige NET framework niet verwijderd, maar gelijk die 4.0.3019 gedownload en er op gezet.

Wordt lastig he? Maar stel dat je nog iets te binnen schiet, hoor ik het graag.

Jos
 
Download dan 4.6.1 klik op de link in #14, dat is een in-place update waarvoor je de oude versie niet hoeft te verwijderen.
Als je bekend bent met Ccleaner schoon dan eerst je pc op en evt. de registersleutels die verwijzen naar .NET framework (gebruik de optie back-up van verwijderde sleutels).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan