Portforwarden lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0567

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2015
Berichten
52
Beste,

sinds een paar maanden heb ik een nieuwe router (de Horizon Box van Ziggo).
Nu ben ik weer van plan een eigen Minecraft Server op te zetten maar lukt het portforwarden niet meer.
De server draait op port 25565. Ik heb mijn ipv4 adres en begin en eind port normaal ingevuld(lijkt me sterk dat ik hier iets fout gedaan heb aangezien ik het op de vorige router precies zo gedaan heb). Het ipv4 adres klopt gewoon, deze komt overeen met het ipv4 adres dat de cmd geeft. Ik heb inmiddels mijn ipv4 adres veranderd(en ook aangepast in de router), maar dit helpt niks. ls ik een port checker gebruik staat er echter wel dat de port 25565 gewoon open staat. Ik en bij een vriend geweest waar de server voor een dagje via hun router heb laten hosten en dit werkte perfect(uiteraard na het portforwarden van hun router). Dus het ligt niet aan de firewall van mijn pc en de port staat gewoon open. Het moet dus een fout zijn in de verbinding tussen de computer en router. Ik heb op internet een aantal dingen gevonden over Upnp en DMZ, maar word er niet veel wijzer uit. Kan iemand mij uitleggen wat dit inhoud?

Alvast bedankt voor het antwoord,

Met vriendelijke groet, Bas
 
In de configuratie van de Horizonbox (waar je de portforwarding had ingesteld) ook kijken klikken op (het 'tabblad') Geavanceerd
Zet (voorlopig) in ieder geval de volgende instellingen (noteer eerst wat er nu ingesteld staat):
Blokkeren WAN: uitgevinkt
UPnP: aangevinkt

Werkt dit, dan kun je kijken of (als die uitgevinkt stond) UPnP weer uitgevinkt kan worden en natuurlijk daarna weer testen.

PS1: Testen natuurlijk van buiten je eigen netwerk, dus (bijv.) vanaf het netwerk van een vriend, gebruikmakend van het publieke ip-adres dat je Internet-verbinding thuis heeft. Dat ip-adres kun je vanaf je thuisnetwerk achterhalen via http://www.watismijnip.nl
PS2: Uiteraard moet je Minecraft server direct aan de Horizonbox zijn aangesloten (bedraad of draadloos), dus niet aan een eigen aangeschafte router die je achter de Horizonbox hebt aangesloten. Oftewel: De Horizonbox en het ip-adres waar je naar portforward moeten in hetzelfde netwerk zitten (192.168.192.x normaal gesproken, maar 192.168.100.x schijnt tegenwoordig ook uitgeleverd te worden door Ziggo met de Horizonbox, zoals hier aangegeven). Zitten ze niet in hetzelfde netwerk, dan moet er 2x geportforward worden: 1x in de Horizonbox naar het WAN ip-adres van de eigen aangeschafte router en 1x in de eigen aangeschafte router naar het ip-adres van je pc/laptop.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Lukt nog steeds niet. Heb alle vinkjes bij 'Opties' uit staan behalve Upnp. Bij de firewall staan ze allemaal uit. Ook is er geen 2e router. Waar dienen multicast en die andere opties voor?
 
De andere opties zijn niet relevant voor portforwarding (L2TP en PPTP zijn VPN gerelateerd, Multicast verkeer doe je niet aan).

Wat je nog kunt proberen zijn de volgende zaken:
a. Je schreef dat je je MC server een vast ipv4 ip-adres hebt gegeven én dat de port checker aangeeft dat er verbinding mogelijk is. Wat kán zijn is dat je vergeten bent in de ipv4 instellingen de standaardgateway in te stellen. Daar moet het ip-adres van je Horizonbox zijn ingevuld (192.168.192.1 of 192.168.100.1, afhankelijk welk ip-netwerk je hebt).
b. In de sectie "DMZ host" kun je het ipv4 ip-adres van je MC server invullen. Dat betekent (even grof gezegd) dat je MC server vanaf dan op alle poorten bereikbaar is geworden die niet zijn dichtgetimmerd door firewall op je MC server. Uiteraard is dat een groot veiligheidsrisico, maar kun je evt. [/b]kort[/b] inschakelen terwijl meteen een vriend test of je MC server dan wél bereikbaar is. Daarna meteen weer afzetten.
Werkt het met DMZ Host wél, dan is je portforwarding blijkbaar niet goed ingesteld.

Tijs.
 
Als ik de het doormiddel van DMZ probeer geven de portcheckers ook aan dat de port 25565 open staat. Echter kan ik dan ook niet verbinden met de server. Kan het zijn dat de basis van de router niet goed ingesteld is? (Zie de bijlage)2017-01-03 (7).png
 

Bijlagen

  • 2017-01-03 (1).png
    2017-01-03 (1).png
    139,9 KB · Weergaven: 51
Zegge.............. Ik verwijs even naar mijn eerste posting:
PS1: Testen natuurlijk van buiten je eigen netwerk, dus (bijv.) vanaf het netwerk van een vriend, gebruikmakend van het publieke ip-adres dat je Internet-verbinding thuis heeft. Dat ip-adres kun je vanaf je thuisnetwerk achterhalen via http://www.watismijnip.nl

Ik kan uit al je postings niet halen of je dat ook wel echt doet.

PS: Overigens krijg ik vanaf hier (dus van buiten jouw netwerk) verbinding met je op TCP poort 25565, maar ik heb geen Minecraft programma om de volledige funtionaliteit mee te testen.
PS2: Ik neem aan dat je poort 25565 TCP en poort 25565 UDP hebt geportforward, dus dat je poort 25565 met protocol "Beide" hebt geportforward.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Alles wat u zegt heb ik gedaan. Heb 2 vrienden laten testen of ze de server kunnen joinen, maar tevergeefs. De portscanners zeggen inderdaad dat de poort openstaat. Ook heb ik hem UDP en TCP geportforward. Denk dat ik contact op ga nemen met Ziggo.
 
Ik heb in ieder geval geen tips meer.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan