bootmanager werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hithotline

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
Berichten
213
Na wat problemen met de pc getracht deze te herstellen middels systeemherstel maar er worden geen herstelpunten gevonden. Vervolgens na opstart de melding file: \boot\BCD status 0xc0000098 not a valid os entry.
Ook de windows 7 schijf werkt niet, ik kan kiezen wat ik wil maar hij blijft aangeven dat er geen windows installatie is gevonden, dus systeem herstel en opstart herstel niet mogelijk. Tevens commandos gegeven met met bootrec zoals bootrec / fixmbr en bootrec / fixboot, deze opties voert hij uit maar het systeem weigert te starten. Harddisk is gecontroleerd op virussen malware met een ander systeem middels een dockingstation. Ook scandisk levert niets op. Iemand ideeën of dit nog gaat lukken of is een herinstal de enige mogelijkheid.

Wie het weet is heel slim
 
Gebruik eens bootrec /rebuildbcd
die Windows installaties detecteert en je de keuze geeft die dan toe te voegen aan de BCD.
evt. gecombineerd met (eerst) bootrec /scanos
dat alleen Windows installaties detecteert (als dat commando beschikbaar is).

Tijs.
 
bootrec /scanos vindt geen os, terwijl de windows map en alle andere bestanden op de c drive gewoon aanwezig zijn.
 
En wat geeft bootrec /rebuildbcd aan?

Tijs.
 
er is gezocht naar windows installaties
Totaal aantal gevonden windows installaties: 0
de bewerking is voltooid
 
Tsja, dan zie ik zo snel geen opties (meer) om je Windows te herstellen, en dus zou ik een nieuwe installatie starten. Wel natuurlijk vooraf (veiligheidshalve) een backup maken van je gebruikersbestanden, bijv. vanaf dat andere systeem i.c.m. docking station.

Evt. google je nog wat voor verdere tips, voordat je aan herinstallatie begint: bootrec finds 0 windows installations

EDIT, toevoeging: Ik vond het volgende, nog: deze link, 2de posting, oftewel het repareren van de registry vanaf de laatst gemaakte backup van Windows zelf. Ook dat kun je het beste doen vanaf een andere pc i.c.m. docking station. Overigens hint je startposting er niet naar dat je de registry (ook) om zeep geholpen zou hebben...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De vorige met terug zetten register is niet gelukt maar deze kan ik nog wel proberen, daarna klaar er mee, ben inhoud van schijf al aan het overzetten op een andere schijf.

Bedankt voor tips mensen
 
zie bijlage, div commandos geprobeerd maar werkt niet
 

Bijlagen

  • bcdedit.jpg
    bcdedit.jpg
    91,9 KB · Weergaven: 73
melding bij opstart is gewijzigd in file: \windows\system32\winload.exe
status 0xc000000f

alleen opstarten met w7 schijf laat nu wel een windows 7 installatie zien, nu geen dosprompt oid maar de melding dat de versie van opties voor systeemherstel niet compatibel is met de versie die u probeert te herstellen.

gebruik een andere schijf blah blah

Komt dit nog goed denk je lange pier
 
Ook die laatste 6 opdrachten uitgevoerd uit die tut?


Tip voor een volgende keer, maak een backup in Windows en een image met b.v. Acronis of Easeus.
 
En een opstartherstel wil nog niet?

En dat herstarten is nu de enige melding?
 
gestopt ik ga w7 terugzetten nieuwe instal.

bedankt in elk geval was leerzaam
 
Melding betekent, doorgaans, dat de BCD ingang (naar een Windows installatie) niet gevonden wordt op de harddisk, oftewel een vergelijkbare foutmelding als waar je je vraag mee begon.
Ik durf bijna mijn handen in de opgewarmde frituur te steken dat als je nu een bootrec /scanos doet er wéér 0 Windows installaties worden gevonden.

Wat mij betreft ga je nu toch echt herinstalleren, maar je kunt natuurlijk even wachten wat Lange Pier's reactie is op de laatste informatie.

EDIT: Ik zie zojuist dat je het herinstallatie-pad al was ingeslagen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan