Realtek 8723 be 802.11 wlan onder windows10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Depant

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2015
Berichten
238
Hallo allemaal,

Deze netwerkadapter was vanaf aankoop een drama.
Hij bleef de connectie maar verliezen.
Ik had na dagen prutsen toevallig een juiste driver geïnstalleerd(weet dus niet welke) en ik was een gelukkig man met mijn nieuwe HP laptop.
Helaas ik kreeg gisteren de updates HP op mijn bordje.
In mijn naïviteit dacht ik dat het wellicht de juiste was om de bug te fixen.
Maar helaas.... De nachtmerrie is terug.:evil:
Helaas had ik geen systeemherstel ingesteld. (nu wel)
Weet iemand hier een oplossing voor?

Weet iemand hier een oplossing voor?

Henk Harbers
 
Probeer eens configuratiescherm, apparaatbeheer, dan een dubbelklik op de Realtek, dan stuurprogramma en tot slot vorig stuurprogramma.
 
Eerst kijken of de tip van gast0225 helpt, oftewel de vorige versie van de driver terugzetten.
Als dat niet kan (=geen vorige driverversie gevonden om naar terug te gaan) of niet helpt dan even de moeite nemen om de volledige laptop-identificatie (dus de volledige type-aanduiding van de laptop) te geven, want Realtek biedt zelf geen drivers aan voor die WLAN netwerkchip...

Verder lijken hier HP drivers te staan voor Windows 10 64-bit van vorig jaar. Mogelijk werken die wel goed, nu ik van jou begrijp dat de huidige/courante drivers niet goed werken... Wel de huidige driver eerst deïnstalleren voordat deze (oudere) driver installeert.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal.

Hallo allemaal,

Ik heb alle drivers inmiddels een keer geïnstalleerd. En het resultaat blijft hetzelfde. ( wel internet maar traag, en op een gegeven moment ook weer helemaal weg)
Ik begin nu te twijfelen of het wel aan de driver van wifi adapter ligt. Het kan toch niet zo zijn dat al die drivers niet werken op mijn apparaat.
Gewoon aan de kabel doet hij het trouwens als de brandweer.:thumb:

Het apparaat is een HP 15 ay026 nd.
Hij staat hier nog te koop.

http://www.laptopshop.nl/product/716728/hp-15-ay026nd.html#product_specifications

De volgende pc wordt een Apple, volgens mij hebben die nooit van dit soort gezeur.:evil:
Misschien heeft er nog iemand een idee. ??

Wacht vol smart op de goede tips
 
Laatst bewerkt:
Objectief en in de 'geest' van de Helpmij, zal ik je deze niet onthouden : Klik

maar subjectief (als het mijn machine was dan) kwam ik misschien nu op een punt uit om niet meer te zoeken naar een oorzaak en zelfs geen recovery meer te doen, maar een volledig schone Windows installatie, zeker ook omdat het vanaf dag 1 niet lekker gewerkt heeft. Er vanuit gaande dat de adapter niet defect is : ook Windows kan wel eens overstuur raken en dan blijven en soms is er dan maar één alles oplossende remedie en da's een schone installatie.
 
Laatst bewerkt:
Hallo gast0225

Goedemorgen,

Ik zit/zat eigenlijk idd aan een schone installatie te denken.
Maar het heeft er alle schijn van dat de laatste versie die ik gisteren geïnstalleerd hebt schijnt te werken.
Heb gelijk een herstelpunt gemaakt.:D
Het stuurprogramma van dit moment is versie "2023.30.301.2016"

Bedankt voor jullie hulp.

:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan