Fullscreen background divs plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ohreally

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2010
Berichten
19
Hallo,

Ik ben momenteel bezig met een soort van splash screens te maken, het probleem waar ik steeds tegen aan loop is dat het me niet wil lukken om de divs op de pagina juist te positioneren.

De pagina's hebben allemaal een achtergrond(1768x995px) die ik in daz3d gemaakt heb, de bedoeling is daar met bijv. jquery een interface bovenop te plakken.
Het is dus belangrijk dat de interface pixel perfect geplaatst wordt op de achtergrond.

Als iemand op F11 drukt of een andere schermresolutie gebruikt dan mij dan gaat het dus fout.

Wat is de beste manier om dit te doen?
 
Allereerst, het is erg onhandig om items boven op een div te plaatsen die dan 'pixel-precies' moeten overeenkomen met de gehele achtergrond. Je zit dan vast aan absolute positionering vanaf punt 0,0. Het geheel zal niet goed worden weergegeven op smartphone en tablet (55% van bezoekers) tenzij je met JS gaat rekenen hoe je alle elementen gaat positioneren.
De achtergrond moet vast staan vanaf punt 0,0 en mag zich niet aan de css schermresolutie aanpassen. Dit is de makkelijkste manier om elementen er op te plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan