Geen bruikbaar station gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.
AI kliko in ?? hij is nu toch al geheel leeg dus bedankt voor uw reactie
e de waele
 
Dan zou de wijsheid zijn (naar mijn mening) om die WD voor alles te gebruiken behalve het maken van een backup. Afschrijven voor gebruik lijkt me dan (nog) niet nodig.

Tijs.
 
Ik ga hem maar even ergens weg leggen en ik zie wel ik heb nu ook een andere HDD dus ik kan wel even vooruit
Die werkt wel in win10 en deze ziet hij ook als ik een back-up wil opslaan dat is goed
e de waele
 
Geachte forum leden
Ik ga jullie weer eens aan het denken zetten om de volgende redenen. Ik was van middag bij een collega van mij Hij heeft een laptop asus met windows 10 er op.
Ik heb hierop mijn WD elements van 2TB aangesloten op de usb Ik heb gekeken bij de verkenner en staat er netjes bij Nu komt het
Ik ga gewoon volgens de win 10 methode voor een back-up zo als ik ook op mijn laptop dat doe en wat denk je hij vind deze HDD gelijk zonder problemen
dus op deze laptop met win 10 werkt hij perfect (dan kan het toch niet aan de Hdd liggen ??)
Ik vraag mij dan af of ik iets aan mijn instellingen moet veranderen wat kan ik nu nog doen ?? wie gaat hier eens hard over na denken
Zo een groot forum als dit moet dat lukken toch?? Ik ben benieuwd
e de waele
 
Lijkt mij dat die conclusie juist is. Het moet dan aan Windows Back-up op jouw systeem liggen. Ik vond al vreemd dat je normaal alle bewerkingen op de HDD kunt uitvoeren en telkens normaal door verkenner wordt herkend. Als er iets met de schijf, kabels en poorten is, dan zou dit niet het geval zijn.

Edit: Onderstaand nog gevonden:
Might make a folder on that external drive named FileHistory
Right click it and select properties, turn on sharing - might need to give Everyone full permission.
 
Laatst bewerkt:
Wat je ter controle ook nog kunt doen:

als adm. een prompt uitvoeren en daar intypen :

sfc /scannow

gevolgd door een Enter.

(let even op de spatie tussen de c en de /)

Windows gaat aan de gang en 20 tot 40 minuten later wordt aan je gemeld of Windows 'integriteitsproblemen' (met de Windows installatie) heeft gevonden en mogelijk nog belangrijker, of -indien aangetroffen- Windows die allemaal heeft kunnen repareren (of niet).
 
Ok mensen ik ga dat allemaal doen ik ben erg benieuwd of er iets uitkomt ik heb totaal niets te verliezen
Ik laat nog wat horen hoe het is gelopen
e de waele

Wat betreft die filehistory die stond al op de HDD omdat ik deze vanmiddag schijnbaar heb aangemaakt op de asus laptop van mijn collega
Ik heb deze nu op gedeeld gezet voor iedereen dus dat zou goed moeten zijn .
Ik ga hem nu laten scannen kijken wat dit oplevert
e de waele

hallo forum leden
Na 25 min scan geeft hij het volgende bericht af : windows resource protection did not find any integrity violutions
e de waele
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, dan is er (helemaal) niks mis met je Windows installatie.

Blijft de verrekt interessante vraag, waar het dan wél aan ligt................. schiet mij nu maar even lek.
 
Ja vreemd he ik heb nog eens gekeken naar de filehistory en dat klopt dat hij deze vanmiddag heeft aangemaakt en de tijd de datum en de naam van de laptop staat vermeld
we wachten weer maar af mischien komen er nog reacties
in iedergeval weer dank e de waele
 
hallo forum leden
na wat speurwerk heb ik de oplossing gekregen voor mijn probleem ik heb het volgende gedaan

1. Koppel de back-up schijf los van het systeem.
2 Open Windows verkenner en kies voor "Beeld" bovenin in Windows Verkenner.
3. Rechts in Windows verkenner, kies voor "Opties" (indien nodig kies voor "Map- en zoekopties wijzigen)".
4. Een nieuw venster genaamd Mapopties verschijnt. Druk op het tabblad "Weergave".
5. In de box "Geavanceerde instellingen", zoek naar de instelling "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven" en vink deze aan.

2.1. Schakel Bestandsgeschiedenis uit (navigeer naar "Configuratiescherm" - "Systeem en beveiliging" - "Bestandsgeschiedenis" en druk op "Uitschakelen".
2. Navigeer naar: Lokale schijf (C: - Gebruikers - <Je gebruikersnaam> - AppData - Local - Microsoft - Windows - FileHistory - Configuration.
3. Verwijder deze bestanden.
4. Schakel Bestandsgeschiedenis nogmaals in. Bekijk het resultaat (mogelijk dat je de pc opnieuw moet opstarten om de wijzigingen van kracht te laten gaan).

En hij vind de schijf nu zonder problemen waar het aan heeft gelegen weet ik nu nog niet maar dit zou de oplossing moeten zijn voor mij dan toch
Bij mij stond er geen vinkje verborgen bestanden en mappen en STATIONS weergeven
Dat heb ik nu aangevinkt en het probleem is bi jmij opgelost
Daar zal volgens mij de fout
e de waele
 
Mooi dat het is opgelost, alleen.............. imho wordt bij het formatteren een schijf ontdaan van al zijn mappen en bestanden, ook verborgen en aangezien jij de schijf geformatteerd hebt, ben ik daar in gedachten niet over uit.
 
Werkelijk geen touw aan vast te knopen... Erg plezierig als je zo back-ups moet maken. Je zal maar een back-up gemaakt hebben en die moeten herstellen en dan krijg je zulke problemen.

Mooi, dat je het dan zo hebt kunnen oplossen, maar ik blijf het programma onbetrouwbaar vinden.

"Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven" heeft volgens mij er niets mee te maken. De dwarsligger in naar mijn mening de 'bestandsgeschiedenis'.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik had ook dat idee dat het met de bestandsgeschiedenis heeft te maken , En inderdaad deze schijf is totaal leeg dus ik weet het ook niet meer ??
Ik g er nu vanuit dat ik wel een backup kan maken ik heb nu eens op de geformatteerde schijf gekeken en er staat alleen op filehistory en anders nog niets dus dat klopt wel en als je daar naar kijkt dan geeft hij mijn laptop aan dus nu zal het wel werken.
Ik zal wel eens een proefje doen op deze lege schijf , iedereen heel veel dank en tot de volgende vraag
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan