Nut van een tweede videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim1005

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2014
Berichten
28
Hallo, ik ben van plan een nieuwe videokaart te gaan kopen, maar ik vroeg me af wat ik zou gaan doen met de videokaart die ik nu in gebruik heb.
Dus toen kwam ik op internet tegen dat sommigen mensen twee of meerdere videokaarten in hun computer hadden. :confused:

Videokaart nu: Geforce gtx 960 asus strix DirectCU II OC 4gb edition

Videokaart die ik wil gaan kopen: GIGABYTE GeForce GTX 1060 Xtreme Gaming 6G

PS: Ik zou ook graag willen weten of er veel verbetering in zit tussen de 960 en de 1060 :)

MVG
Tim
 
Wat leesvoer:
link 1
link 2
link 3

In het artikel van de 3e link zie je dat de 1060 6Gb ongeveer hetzelfde presteert bij gamen als 2x de 960 in SLI
Daarbij verbruikt de 1060 uiteraard aanzielijk minder energie dan 2 960-kaarten dus ja, het heeft wel degelijk zin om die 960 te vervangen door een 1060.
 
Bedankt!

Modedit: Quoten is niet nodig indien je direct reageert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Om te beginnen : klik
Hoe hoger op het lijstje, hoe sneller de kaarten zijn.

Hier worden ze vergeleken : Klik

Kijk ook even naar dit filmpje : Klik

Een tweede kaart plaatsen kan alleen als het moederbord SLI ondersteunt én je een identieke kaart plaatst. Een 960 en een 1060 naast elkaar gaat 'm niet worden.

[edit] : linkjes overlappen elkaar. Ik moet in het vervolg wat sneller zoeken. ;) end [edit]
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp! Ik zie dat de 1060 er nog best goed voorstaat :) Dus ik denk dat ik deze ook binnekort wil gaan bestellen :)

MVG Tim


Modedit: Quoten is niet nodig indien je direct reageert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan