Geen netwerk na slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.426
Ik heb sinds een week of 2 steeds dat als mijn laptop uit slaapstand komt geen netwerk meer.
Ik zie dan bij de verbinding waarmee ik verbonden zou zijn een extra cijfer (soms een 2 andere keer weer een 3) staan.

Ik heb bij de adapters al het vinkje uitgezet dat het apparaat het netwerk mag uitzetten om energie te besparen maar dat heeft niet geholpen.
Ook heb ik in apparaatbeheer de netwerkadapters verwijderd en na een herstart van windows 10 opnieuw de netwerktadapter laten installeren, helaas ook zonder resultaat.
Uiteraard de laptop ook helemaal gescand met Nod32 en malwarebytes.

Iemand suggesties wat ik nog meer zou kunnen doen?

Netwerkadapter is trouwens een Intel(R) DualBand Wireless-AC 3160.
 
Probeer nog eens het volgende :

Download eerst een correct stuurprogramma voor de 3160 van de website van de laptopfabrikant (tenzij je nog wel een goed bedraad netwerk hebt, dan mag je deze actie desgewest overslaan)
ga wederom naar apparaatbeheer, de netwerkadapters en ga dáár eerst eens naar stuurprogramma's van de wifi-adapter en kies daar voor het verwijderen van het / de stuurprogramma's. (ALLEEN van de wifi adapter, ic. de Intel DualBand Wireless-AC 3160 dus!!!)
Verwijder na deze actie de (wifi) netwerkadapter, ic. 'de installatie ongedaan maken'.
Als je Ccleaner op je machine hebt staan? Start het eens op en laat naar loze registersleutels zoeken en laat Ccleaner de gevonden 'problemen' oplossen.

Start de machine opnieuw op en........ ?
 
Laatst bewerkt:
Allereerst bedankt voor je reactie.

Ik heb de nieuwe driver geïnstalleerd vanaf de website.
Eerst het stuurprogramma van de wifi adapter verwijderd. daarmee werd trouwens ook de installatie van de wifi adapter verwijderd want die stond daarna niet meer in apparaatbeheer.

Probleem blijft hetzelfde.
Na de slaapstand staat er achter de wifi verbinding als ik mijn muis er boven hou bij het wifi icoon naast de klok een 2 achter de naam met een geel uitroepteken.
Als ik dan een andere wifi verbinding kies van een andere router heb ik wel weer verbinding.
 
Mijn laatste idee zou zijn om het netwerk eens opnieuw in te stellen:

Klik linksonder op het Windowslogo en selecteer vervolgens Instellingen > Netwerk en internet > Status > Netwerk opnieuw instellen.
Op het scherm Netwerk opnieuw instellen selecteert jd : Nu opnieuw instellen > Ja om te bevestigen.
Wacht tot de pc opnieuw is opgestart om te zien of het probleem hiermee is opgelost.
 
Ik heb het gedaan zoals je zei en Netwerk opnieuw instellen gedaan.
Enige verschil is dat ik na het ontwaken uit de slaapstand geen extra cijfer meer achter het wifi signaal heb staan.
Het wifi icoon geeft ook gewoon aan dat er internet zou moeten zijn maar dat is echter niet zo.

Helaas heeft dit dus niet geholpen. Ik hoop dat er nog meer suggesties zijn want dit is wel heel vervelend steeds en opnieuw windows installeren sta ik ook niet zo om te trappelen.
 
Dan rest je nog weinig anders dan het uitvoeren van een aantal handmatige opdrachten. Als dat ook geen soelaas biedt, dan ben ik bang dat je er toch niet aan gaat ontkomen om een keer een frisse Windowsinstallatie te gaan doen.

Een aantal dingen in de link die ik hieronder plaats heb je al gedaan en / of zijn op jouw situatie niet van toepassing. Ik adviseer je om te beginnen met lezen en uitvoeren vanaf de kopregel:

"De probleemoplosser voor netwerken uitvoeren, gevolgd door netwerkopdrachten"

Klik

Daarnaast : een keer alle energie-instellingen resetten / naar de standaardwaardes terugzetten, heb je nog niet geprobeerd? Het zou namelijk ook zomaar een 'bugje' in het energiemanagement kunnen zijn. Nee heb je al en de energie-instellingen later weer naar je persoonlijke voorkeuren brengen is natuurlijk ook geen ingrijpende klus.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een paar keer de opdrachten ipconfig /release en ipconfig /renew gegeven en het lijkt nu beter te gaan.
Ik zie uit de slaapstand wel heel even het uitroepdekentje maar hij pakt heel snel de verbinding op.
Ik weet niet wat dat ipconfig /release en ipconfig /renew doet maar ik zie ook geen extra cijfer meer achter de wifi naam staan.
 
Hopen dat 't zo blijft, maar ik ben bang dat als het weer even 'tegen gaat zitten', je niet gaat ontkomen aan een schone Windowsinstallatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan