Lettertype wordt niet herkend in Word 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdbeste1

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2008
Berichten
51
Ik heb op mijn werk een nieuwe PC waarop ook het Office Pakket 2016 geinstalleerd is. Nu heb ik een lettertype geinstalleerd dat ik altijd op mijn oude PC ook gebruikte.

Echter mijn WORD 2016 herkent het lettertype niet en maakt er dan een ander lettertype van. Ik ziet het wel staan in de lijst en kan hem ook selecteren, maar er verandert dan dus niks.

Het vreemde is dat in Excel 2016 het lettertype wel herkend wordt . Wie weet wat dit zou kunnen zijn. Ik krijg het zelf niet voor elkaar. Lettertype is een TTF bestand Bekijk bijlage NIAGLE__.txt

Ik heb dit bijgevoegd als *.txt bestand. Bij eigenschappen deze omzetten naar TTF. Graag uw hulp en met dank . Mvg Jan
 
Ik ben wel benieuwd (anderen op het forum misschien ook wel) wat er gebeurt als je een document dat je op "je oude pc" hebt gemaakt met (o.a.) stukken tekst erin die zijn opgemaakt in dat NIAGLE font opent in Word 2016.
Overigens heb ik geen tips voor je, want ik heb alleen een oudere versie van Office.

Tijs.
 
Niet dat ik een oplossing heb maar zie wel hetzelfde probleem. In Word 2016 ziet het er heel anders uit dan in Excel 2016.
In Excel 2016 ziet het er hetzelfde uit als in Word 2010.

Excel 2016
Exc2016.JPG

Word 2016
Wrd2016.JPG

Word 2010
Wrd2010.JPG
 
Interessant is verder (naast wat ik in mijn vorige posting vroeg en de informatie van edmoor) of afdrukken vanuit Word 2016 hetzelfde oplevert als wat op je scherm te zien is qua tekst die is opgemaakt in dat font.

Tijs.
 
lettertype word 2016

Ik ben blij met de super duidelijke reactie van EDMOOR . Dit geeft exact mijn probleem aan en is voor mij dus ook het bewijs dat het niet aan mijn PC of installatie van Office ligt.

Ik vind dit kwalijk van Microsoft ( lijkt mij een overduidelijke programma fout) Ik ga dit dan ook aan kaarten bij de helpdesk van Microsoft. Wordt vervolgd.
 
Vroeg ik al eerder om: Ook een afdruk op papier laat hetzelfde zien als op je scherm?

Tijs.
 
lettertype word 2016

Sorry Tijs......ik kreeg eerst geen reacties per mail binnen.Nu dus wel......vandaar.

Idd krijg ik de zelfde afdruk te zien als op het scherm.....alhoewel ik als ik in excel2016 print in het Nissan lettertype er helemaal niks op papier komt.

Het ligt daarbij niet aan de printer want een collega die hetzelfde document uitprint vanuit excel2010 wordt wel netjes geprint ONBEGRIJPELIJK
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan