digitale handtekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

hithotline

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
Berichten
213
Vandaag een windows 7 machine opnieuw geïnstalleerd, met een moeizame installatie van sp1, Deze handmatig gedaan, hierna helaas problemen, geen geluid meer.
De speaker onderin geeft aan dat er geen geluidskaart is en app beheer een geel teken met de opmerking dat het stuurprogramma niet digitaal is ondertekend(code 52). Opstarten met f8 en dan deze controle overslaan laat de onboard geluidskaart weer werken maar bij herstart weer hetzelfde. De driver is origineel van de site van gigabyte het betreft een mobo ga-h81m s1. Waarom geeft dit nu problemen en voorheen niet? het commando bcdedit -set disable-integrity-checks lost ook niks op.
Ook naar updates zoeken duurt veel te lang, sterker hij blijft maar zoeken, dit heb ik wel eens meer gehad en dat kwam toen vanzelf weer goed, maar heb er deze keer geen vertrouwen in. Laatste update agent staat er nu op WindowsUpdateAgent-7.6-x64

Als ik nu een nieuwe windows 10 machine bouw is het in enkele uren gefixt en dit is 1 groot drama, wat gaat hier mis.
Wie dit weet is heel slim
 
De eerste link is vooral toegespitst op cd/dvd player.
En in de ander link staat een commando om de driver signing uit te zetten voor vista toch maar geprobeerd maar helaas.
Originele driver vanaf cdrom doet het niet alsmede online de juiste driver zoeken brengt de melding dat er geen beter of nieuwer stuurprogramma is gevonden.
 
schone installatie gestart want ook het updaten werkt nog steeds niet
.
Eens kijken wat er nu gebeurd
 
Systeem draait, heb dit keer een iso genomen met een sp1 erbij, is inmiddels geactiveerd en alle hardware doet het zonder gezeur van digitale handtekeningen oid.
Alleen de updater heeft de nieuwe update agent versie 7.6.7600.320 erbij gezet en nu blijft hij weer eindeloos zoeken, maar daar is een tut voor die ik zo ga uitvoeren.
 
en jawel na vele uren prutsen nu wel ok, blijft toch een mysterie hoe dat kon gebeuren
 
Mijn vrouw zegt altijd dat ik heel veel geduld heb, bedankt voor het meedenken in ieder geval
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan