het openen van een DWG met een Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

roelandjelmer

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2017
Berichten
16
Hallo iedereen,

Ik heb een excel sheet gemaakt voor het genereren van autocad commands.
Onder een gegevensvalidatie balk kan ik de juiste elektra kast kiezen maar nu wil ik met een macro de bijbehorende tekening ook openen.

hulp.png

Hoop dat dit mogelijk is!

Groeten, Roel
 
Met zo'n foto komt men niet ver, we hebben allemaal wel eens een excelbestand gezien, maar het gaat om wat er allemaal achter zit. Dat kan men met een foto vrij moeilijk beoordelen.

Plaats even een bestand.
 
Mijn excuses, het lukt me niet om het excel bestand toe tevoegen. Maar is ook eigenlijk niet relevant

Ik wou in iedergeval een DWG (Tekening openen) aan de hand van een macro.
De tekening staat in: "A:\Raam certificeering\Abtech\PEXBOX-x3001-(BPGC)\PEXBOX-x3001-R0-(80x75x55)(BPGC1)\PEXBOX-x3001-DEH-R0\PEXBOX-x3001-DEH-R0 (Empty).DWG"
 
Laatst bewerkt:
Plaats een 'Image' van de ActiveX-controls op je werkblad waar de foto in geplaatst worden kan.

Als de validaties in B5:B10 staan kan het bv. zo.



Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
if not intersect(target, range("B5:B10")) is nothing then
   with me.image1
    .picture = loadpicture([COLOR=#3E3E3E]"A:\Raam certificeering\Abtech\" & target.value & ".DWG"[/COLOR])
    .picturesizemode = 1
end with
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik zal naar de bovenstaande codes kijken, anders heb ik zelf ook al een oplossing niet de mooiste maar het werkt.

Code:
Sub Knop1_Klikken()

Dim MyFolder As String
MyFolder = "A:\Raam certificeering\Abtech\PEXBOX-x3001-(BPGC)\PEXBOX-x3004.5-R0-(190x75x75)(BPGC4.5)\PEXBOX-x3004.5-DEH-R0\PEXBOX-x3004.5-DEH-R0 (Empty).DWG"
ActiveWorkbook.FollowHyperlink MyFolder


End Sub

En dan kan ik een if gebruiken om te kijken wat er in de gegevensvalidatie staat
 
Dat kan dan met target zoals in die ene regel die verwijst naar de naam van het plaatje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan