vervelend en duur probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pasta is helemaal verwijderd. Er zat niets tussen de processor en de socket, alleen maar aan de randen. Dit is nu weg. De PC niet niet overclocked (ik wil dat hij lekker lang blijft werken, ipv monster prestaties). Met CPU-Z kan je de temperatuur niet meten. Speccy zegt 23 graden (in het groene dus) voor de CPU. De laatste freeze was binnen 5 minuten na opstarten tijdens het gamen. Ik had al dit gedoe overigens niet in win7. Het begon pas in win 8.
Bij eerdere tests bij de reparatie waren de temperaturen altijd OK. Ik heb 1 fan in de behuizing. 1 fan op de cooler master (ziet er uit als Cooler Master Hyper 612 Ver. 2). Nu heb ik de behuizing continu open staan, dus er kan voldoende lucht in. Ik heb de grafische kaart in de middelste slot gezet, zodat er van boven en onder voldoende lucht bij kan.
Stress test bij de reparatie toonde geen problemen. Ik heb de machine goed ontdaan van stof. Bovendien is bijna alles wat er nu in zit nieuw.

Wat kan ik nu doen?
 
http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
Verkeerde link gegeven, deze is de juiste.

Wat is het merk en type voeding?

En wat staat er in msinfo32?

Maare, heb je nog garantie op mobo, graka en cpu?
Neem dan contact op met de leverancier van die spullen, miss. hebben zij een idee, ik heb ze niet meer.
 
Ik heb net nog even contact opgenomen met Microsoft. Die hebben een remote sessie gedaan. Hieruit kwam naar voren dat er veel null files waren en dat er wat corrupte updates waren. Dit is weggehaald. Ik ben benieuwd of dit de boel heeft gefixt. Anders kan ik nogmaals contact met ze opnemen.
De temperatuur is hieronder in het plaatje te zien

temperatures.png

Hier nog de rest van de uitslagen

temperatures2.png

Wat heb je uit msinfo32 nodig? Daar staat een hele boel
Ik had mijn grafische kaart al ingeruild tegen een betere. Mijn nog betere moederbord heb ik voor een lage prijs verkocht via marktplaats. Als ik niet weet wat er precies aan de hand is, kan ik niets doen.
Overigens denk ik niet dat die null bestanden iets gaan uitmaken. Ik had namelijk in de tussentijd al een schone windows installatie gedaan. Maar ik wacht het af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In die msinfo32 staan eventuele hardware conflicten.

En in de logboeken, openen met eventvwr.msc problemen met windows maar de foutcode geeft een CPU probleem aan.

0 files doen niets overigens, alleen wat ingeladen is in het geheugen doet wat.
 
OK, hier zijn dan de conflicten/delen uit msinfo32
conflicten.png



Hier zijn de kritieke foutmeldingen uit eventvwr.msc
fout.png

Hierbij is dit in de details terug te vinden:
BugcheckCode 292
BugcheckParameter1 0x4
BugcheckParameter2 0xffffac0308dfc8d8
BugcheckParameter3 0x0
BugcheckParameter4 0x0
SleepInProgress 0
PowerButtonTimestamp 0
BootAppStatus 0
Checkpoint 0
ConnectedStandbyInProgress false
SystemSleepTransitionsToOn 5
CsEntryScenarioInstanceId 0
 
Laatst bewerkt:
De voeding heb ik verwisseld. Ik had eerst een 500W nu een B700 Cooler Master. Ik heb zelfs een nieuwe stekkerdoos.
 
Nadat ik minidump heb geactiveerd is dit overigens de nieuwe foutcode:

On Sat 14-1-2017 16:51:28 your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\011417-8890-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x14A6F0)
Bugcheck code: 0x124 (0x4, 0xFFFFA88139D7A8D8, 0x0, 0x0)
Error: WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR
file path: C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This bug check indicates that a fatal hardware error has occurred. This bug check uses the error data that is provided by the Windows Hardware Error Architecture (WHEA).
This is likely to be caused by a hardware problem problem. This problem might also be caused because of overheating (thermal issue).
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.
 
OK, het ziet er naar uit dat het probleem weg is (althans, nu ongeveer 1 week geen freezing). Er zijn twee dingen veranderd. 1 is dat in services (hiervoor moet je windows knop + x indrukken en daarna uitvoeren en services.msc starten) Superfetch uit is geschakeld en gestopt. Het andere is dat ik een nieuwe gebruiker moest aanmaken. Nu start ik telkens op en open de nieuwe gebruiker in Windows. Daarna ga ik terug naar mijn eigen account en geen freezing meer. Als ik dat maar eerder geweten had...
Hopelijk heeft iemand anders hier ook wat aan.
 
Helaas. Weer een freeze. Dit keer op het moment dat ik mijn wachtwoord aan het invoeren was voor mijn hoofd account.
 
Er zijn nu met de twee accounts nog wel crashes, maar zeer zeldzaam. Ik kan hier wel mee leven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan