Gewiste imap e-mails terughalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christoff

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Berichten
337
Per ongeluk mijn Thunderbird imap account e-mails gewist (Windows 10 home, 64b)
Zijn deze nog terug te halen ?
 
Dat ligt eraan. Heb je de map ingesteld voor offline-gebruik? Je kunt dit controleren door met de rechtermuisknop op de map (bijv. Postbak IN) te klikken en dan te kiezen voor Eigenschappen. Vervolgens ga je naar het tabblad Synchronisatie. Controleer of daar het vinkje "Deze map voor offlinegebruik selecteren" is aangevinkt. Als dat vinkje is aangevinkt, dan zou het kunnen lukken, maar ik kan niks garanderen.

Het volgende wat belangrijk is, is dat je na het verwijderen van de berichten je de betreffende map in Thunderbird niet gecomprimeerd hebt. Heb je dat wel gedaan, dan kun je het vergeten.

Heb je het laatste niet gedaan, maar het eerste wel ;), dan is het heel erg belangrijk om een back-up te maken van je profiel in Thunderbird. Hiermee maak je een back-up van alle e-mailmappen en je instellingen enz. Ik ga er even vanuit dat je weet hoe dit moet. Zo niet, laat het dan even weten.

Nadat je de back-up hebt gemaakt, kun je de stappen volgen zoals hier beschreven. Als je aan alle voorwaarden hebt voldaan, zul je, zoals in de link die ik gegeven heb, in het bestand dat dezelfde naam draagt als de map waarin de oorspronkelijke mail zich bevond, de mail terug kunnen vinden. Als je vervolgens dat bestand bewerkt in de Windows kladblok en de status aanpast zoals beschreven, zou je de mails terug kunnen halen.

Wees wel gewaarschuwd, ik vind het een redelijk riskante handeling, dus het maken van een back-up is een absolute noodzaak en ik kan absoluut niet garanderen dat dit werkt.
 
Op verkochte oude pc vond ik mijn email account terug met alle emails en ben toen enthousiast aan het cleanen gegaan zonder te realiseren dat ik de emails op imap account op de server aan het wissen was.
Stom natuurlijk, erg vervelend maar er zijn ergere dingen. Ook de prullebak is leeg en terug halen volgens bovenstaande tips lukt niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan