• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Handige formule voor uitslagbestand tennistoernooi

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem1984

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2003
Berichten
24
Beste excelkenners,

Zie bijgaand bestand. We hebben een tennistoernooitje georganiseerd met dubbelpartijen (zie tab 'baanschema'). Graag zouden we door middel van een formule (waarschijnlijk combinatie van index / verschuiffunctie) een individuele ranking willen bepalen o.b.v. het aantal gewonnen games (tab 'individuele stand'). Weet iemand de juist formule? Ik ben bekend met verticaal/horizontaal zoeken en som.als maar weet niet hoe ik deze hier moet gebruiken. Of moet hier een macro gebruikt worden?

nu wordt de ranking bepaald o.b.v. 'handmatige' verwijzingen naar cellen (optellen van cellen) maar dit is vrij foutgevoelig en tijdrovend.

dank!
 

Bijlagen

  • tennistoernooitje.xlsx
    24,3 KB · Weergaven: 32
Willem misschien ben je iets met bijgevoegd bestand.
Alles begint op het tab-blad "Loting".
De ranking wordt bepaald door: 1.Gewonnen partijen. 2.Gewonnen sets. 3. Bij gelijke stand bepaalt de onderlinge partij de ranking.
Iedereen blijft altijd doorspelen(Geen knock out).
 

Bijlagen

  • Tennis poule 16 deeln..xlsm
    48,5 KB · Weergaven: 30
Voor het bepalen van de punten kun je deze formule eens proberen:
Code:
=SOM.ALS(baanschema!A$2:Q$21;B2;baanschema!A$4:Q$23)+SOM.ALS(baanschema!A$2:Q$21;B2;baanschema!A$3:Q$22)
Ik zie dat bij sommigen de totaaltelling wordt vermenigvuldigd met een factor van 0,75. De reden daarvan ontgaat mij, maar bij deze personen zul je deze factor toe moeten voegen aan de formule.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan