onterechte NoMatch

Status
Niet open voor verdere reacties.

DukeOfEarl

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2015
Berichten
77
Ik importeer een excel-sheet in de db naar een tijdelijke tabel.
Vooraleer deze tijdelijke tabel bij te schrijven in een produktietabel, moet er eerst getest worden (op verschillende velden) of er wel referentiële integriteit is; deze test gebeurt met programmacode.

het testen op ref. integriteit gebeurt op 4 velden. Bij 3 velden verloopt het feilloos, maar bij het 4e veld krijg ik af en toe een NoMatch, terwijl het corresponderende veld wel degelijk bestaat.

al geprobeerd de betrokken velden (zowel in de tijdelijke als de produktietabel) te verwijderen en opnieuw in te voeren. geen resultaat, foutmelding van NoMatch blijft.

Als ik daarentegen een query voor niet-gerelateerde records maak, verloopt het wel feilloos !?!?

waar kan de fout liggen?

mvg,
Duke of Earl
 
Zonder voorbeeldje? Zonder code? Geen flauw idee...
 
@Octafish:
bedankt voor je reactie !!
ondertussen opgelost met een "niet-gerelateerde records"-query.
werkt net zo vlot.

ik zet de vraag op "opgelost"

mvg,
Duke of Earl
 
Het zou mij wel interessant lijken om te zien wat er nu aan de hand is.... Nu weet je nog niks. Inzicht in problemen helpt doorgaans prima bij het voorkomen ervan in de toekomst :).
 
heb in de oorspronkelijke excel-sheet (komt van een extern bedrijf) eens de betrokken velden verwijderd en gewoon opnieuw ingevoerd.
(aanvankelijk had ik dat alleen gedaan in de tabellen van de database)

daarna terug geïmporteerd en dan werkt alles prima.

reden ligt dus in de oorspronkelijke excel-sheet die af en toe "bevuilde" gegevens bevat ?!?!
 
Tja, dat kan natuurlijk. Excel is een bietje amateuristisch (op data integriteit) als je het vergelijkt met Access.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan