Blauw scherm na boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

nurbeb

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2010
Berichten
61
Het volgende probleem doet zich voor op mijn PC:
Ik starte een spel op, van de week, dat ik reeds lange tijd speel zonder problemen, maar nu kreeg ik een scherm, dat het spel niet gestart kan worden wegens.............................. met een foutcode.
Foutcode op internet opgezocht en het bleek dat een bepaalde service niet werkte, oplossing via diverse reacties, Windows 10 in veilige modus opstarten.
Via msconfig - opstarten de veilige mode ingeschakeld en de pc opnieuw opgestart, helaas hetzelfde probleem.
Nadat ik de pc nu weer opstartte kreeg ik direkt na de boot een blauw scherm "HERSTEL".
Enter of F8, zoals aangegeven, gaf geen resultaat.
Wat zijn er voor mogelijkheden?
 
Waarom vermeld je niet even die foutcode er bij?
 
Open als Adm. een commandprompt en voer in

sfc /scannow

en druk op Enter.
Laat weten wat het resultaat is (kan een kwartiertje duren)

Enne, via Msconfig aanvinken dat gestart moet worden in de veilige modus is 'levensgevaarlijk'. Als er een serieus probleem met de machine is en hij komt door het probleem in een soort opstartloop, dan geraak je never meer uit de veilige modus omdat je door het probleem mogelijk niet meer bij Msconfig kunt komen. Beter is op te starten in de veilige modus middels F8.

Die dient eenmalig in Windows 10 geactiveerd te worden (staat na installatie van Windows 10 standaard uitgechakeld) Daartoe typ je als Adm. in een opdrachtprompt :

bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy

gevolgd door een Enter. Vanaf dan is de veilige modus (via F8) weer beschikbaar.
 
Laatst bewerkt:
Het resultaat van de scan is: zie bijgevoegde foto
 

Bijlagen

  • IMG_3939.JPG
    IMG_3939.JPG
    1.007,4 KB · Weergaven: 58
Ik heb nogmaals 2 x de scan laten lopen, telkens met de zelfde uitkomst als op de foto.

Wacht bericht af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan