Geen geluid HDMI > TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

DunnoNL

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2012
Berichten
5
Beste allemaal,

Vandaag maar weer eens aan de slag gegaan met de pc van mijn opa en oma.
Het probleem speelt al langer, maar ik wil er nu wel een x vanaf.
Het is namelijk zo dat de pc geen geluid "verzend" naar de tv op HDMI kabel, wel heb ik beeld.
Heb het voornaamste al geprobeerd "HDMI instellen als standaard in het configuratie scherm onder "geluid"".
Het heeft altijd gewerkt op mijn eigen PC werkt het namelijk ook.
Nu denk ik dat het aan de grafische kaart ligt wat hier inzit > Ati Amd HD Radeon 5570.
Hiervan zijn de laatste drivers/software van geinstalleerd maar zover ik in de software kan zien kan ik niet veel aan geluids opties doen. (correct me if im wrong).
De grap is dat als ik muziek/films opzet hij wel een groen balkje laat zien dat er geluid word afgespeeld.
De pc speakers doen het uiteraard wel.
 
Schakel je wel even over van speakers naar TV (zie plaatje)? Een enkele keer, als de computer aanstaat en ik schakel van speakers naar TV, -omdat ik een film wil gaan bekijken die ik op mijn machine afspeel-, dan hoor ik geen geluid. Even de computer opnieuw opstarten en het is goed, maar het 'verhaal' begint bij het even handmatig overschakelen van speakers naar TV.

geluid.jpg
 
Ik denk dat ik dit even bij die mensen moet proberen omdat als ik de stekker van de hdmi in de pc laat en reboot hij mijn TV niet ziet (phillips (videoformat word niet ondersteund)) ik meende dat zij een samsung/lg hadden en deze optie wel beschikbaar komt.

Op onderstaande foto kan je zien welke opties ik wel heb. Zodra ik luidsprekers aantik doet ie het uiteraard wel, die andere opties (ook waar het balkje opspringt) dus niet. Het is ook niet zo dat als ik de HDMI stekker eruit haal en erin stop dat ik een extra optie krijg. ( Nogmaals dat is bij mijn tv, mij heugt er iets dat dit bij hen wel gebeurt)

20170106_133514.jpg
 
Nee ook hier hetzelfde resultaat als bij mij thuis. Het is een LG tv maar ook dit "ziet" de pc niet alleen hetzelfde kwa opties als thuis. Ik ga nu de software van de AMD kaart verwijderen en zet er een andere ASUS kaart in die het in mijn pc wel deed. Werkt dit wel dan ligt het dus aan de Software van de AMD kaart.
 
Zoals verwacht werkt deze kaart wel, helaas ligt het dus aan de software wat bij de "oude" kaart hoort.
Wel erg bedankt voor het mee denken !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan