krakend geluid door software, en nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

psychokai

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
Berichten
179
Sinds ik mijn computer opnieuw geinstalleerd heb heb ik kraken in mijn geluid. Ik dacht eerst dat het mijn hardware was maar na wat testen en zoeken blijkt het niet aan de hardware te liggen maar een latency probleem.

Ik heb echter niets veranderd in de bios maar toch zegt latencyMon dit:

tykf0jr5v6uli.png
 
Je geeft vrij weinig informatie.
Windows versie?
Heb je de moederbord(chipset) drivers na de Windowsinstallie geïnstalleerd?
Is Windows inmiddels 100% update?
Geeft apparaatbeheer bij enig apparaat een vraagteken of uitroepteken?
 
Ahja sorry

Windows 7 64 bit
AMD FX 6100
8gb ram

Alles is up to date, heb computer al tig keer opnieuw geinstalleerd op dezelfde manier maar nooit dit probleem gehad.
 
Tja, door je opmerking dat je het al vaker op deze wijze zo hebt gedaan, leid ik af dat je niet onervaren bent en dus de noodzakelijke 'stappen' allemaal hebt uitgevoerd, ic. Windows is update, etc. etc. Als apparaatbeheer geen fouten vindt en je hebt Windows, alsmede de drivers van de overige software (staat die optie aan in update van Windows : software van andere ook updaten....?) volledig update (is dat ECHT zo?), dan zou je heel voorzichtig aan een hadwareprobleem gaan denken. Aan de andere kant zou dat wel weer héél toevallig zijn na een frisse installatie, zeker als het probleem voor de nieuwe installatie er niet was.

Je hebt zelf geen biostweaks uitgevoerd?
In het powermanagement heb je ook niet 'gerommeld'?
 
Probeer het volgende:

Stap 1:
stel het virtueel geheugen hoog genoeg in en defragmenteer dit eens.
Combineer [windowstoets & r] > typ: control sysdm.cpl,,3 > Klik op Instellingen bij Prestaties > Geavanceerd > Wijzigen > Virtueel Geheugen > Wijzigen. De grootte hiervan is veel minder belangrijk dan dat dit Minimaal even groot moet zijn als Maximaal. Windows hoeft het dan namelijk niet telkens, tijdens het gebruik ervan, te vergroten.
Je kunt dit als volgt defragmenteren: Stel het in op nul en bewaar de instellingen, start opnieuw op in veilige modus en ga je schijf defragmenteren (als je dit niet halfjaarlijks doet dan kan het even een uur of langer duren), stel de grootte van het Virtueel geheugen dan in en start opnieuw op.


Stap 2:
  • Combineer [windowstoets] & r → typ: mmsys.cpl
  • Klik op eigenschappen van het standaardapparaat
  • Klik op tabblad Geavanceerd
  • Wijzig in het uitrolmenu de samplefrequentie en kijk of er verbetering is
 
Het is geen hardware probleem, ik weet niet of iemand van jullie weleens FL studio heeft gehad, daar wanneer de latency niet goed ingesteld is gaat je geluid uit kraken, ik had alleen geen idee waar het dit keer vandaan kwam dusssss...

Windows 7 64b eraf gegooid, Windows 10 64 enterprise erop(wat een grafprogramma) weer geformatteerd en terug naar w7 64b, geluidsprobleem opgelost. :d
 
Laatst bewerkt:
Buffer setting asio.
Je latency tijd.
Ik gaf alleen een voorbeeld waar het op leek :) ik weet natuurlijk heus wel hoe ik settings in FL studio moet zetten om geen gekraak te horen maar op deze computer heb ik geen enkele DAW staan, het werd wel door een bepaalde software veroorzaakt maar had geen zin om dat helemaal uit te pluizen, nu weer normaal geluid :)
 
Ook ander audio software (anders dan DAW,s) kunnen asio gebruiken. :)
 
Ok dan. Volgende keer gelijk doen. Hoef je ook niet naar helpmij.nl. :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan