SRV/DNS Records

Status
Niet open voor verdere reacties.

SherinBloemendaal

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Berichten
259
Goedenavond allemaal,

Ik heb een vraagje,

Ik heb een website + game server draaien op dit moment.
De gameserver draait op een subdomein : example.website.com
De webserver draait op het hoofddomein : website.com

Bijde servers hebben een verschillend ip, dus de webserver heeft het ip 1.2.3.4 en de game server heeft als ip 5.6.7.8,

Het volgende probeer ik te bereiken :
via example.website.com kan ik op de gameserver alleen.
via website.com kan ik via een browser op de site komen, zodra ik dit domein in de game gebruik zou deze naar het gameserver ip moeten sturen.

Hierbij is de poort van de game server : 25565
De poort van de webserver is : 80 en 443

Hoe kan ik zorgen dat dit werkt? Ik heb al wat geprobeerd met SRV records maar het lukt niet.


Alvast Bedankt
Sherin Bloemendaal
 
Laatst bewerkt:
SRV records kunnen volgens mij alleen uitkomen op het IP adres van het domain dat je een SRV record geeft. Hoe probeer je de SRV record in te stellen?
 
Mijn SRV records zijn als volgt :
_minecraft._tcp.play SRV 1 1 25565 play
_minecraft._tcp SRV 1 1 25565
 
Met die instelling kom je op poort 25565 van je webserver uit (1.2.3.4)

als je op de gameserver uit wil komen moet je "host" van je SRV instellen op "example" (in jouw bovenstaande voorbeeld)
example.website.com moet dan ook een eigen "A" record hebben naar "5.6.7.8"
 
Dat heb ik nu al, de example.website.com werkt al goed naar de game server. alleen wat ik nu wil is dat website.com ook kan verbinden met de game server.
 
In dat geval (als ik het goed begrijp) moet je een proxy of redirect instellen op je main site. Of een routering van je router/firewall van die specieke poort naar je ander IP adres (aangenomen dat beide servers binnen hetzelfde netwerk draaien).

Maar als je SRV record van example.website.com goed werkt dan zou een zelfde SRV record op website.com ook goed moeten werken met de host ingesteld als "example"
 
De servers draaien niet op het zelfde netwerk, de website wordt gehost door een hosting bedrijf en de server die huur ik bij Strato.
het hoofddomein zit gekoppeld aan de webhost. het subdomein zit gekoppeld aan de strato. Nu wil ik dus via het hoofddomein alsnog met de strato server kunnen verbinden zonder dat dit de webhost verstoort (website)

Moet ik dat instellen met een proxy? zoja, hoe?

Alvast Bedankt
Sherin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan