Onaangesloten Schijven worden TOCH getoond in Windows Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

MeGaTron

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2003
Berichten
89
Hi,

Wanneer ik Windows Verkenner open zie ik verschillende schijven die op dat moment niet zijn aangesloten op mijn systeem.
verwisselbare schijf F: (meestal usb stick)
verwisselbare schijf I: (meestal telefoon)
verwisselbare schijf J: (idem)

Het grootste probleem wordt gevormd door Lokale Schijf H: die gewoonweg niet bestaat. Windows probeert deze ook uit te lezen tijdens het opstarten wat voor vertraging zorgt. Als ik het probeer te openen loopt Windows Verkenner vast met de melding 'reageert niet'.

Overige eigenaardigheden die ik ervaar zijn: bestanden die niet verdwijnen uit beeld bij verplaatsen, naamwijzigingen bestanden niet direct doorgevoerd en bestanden die niet uitbeeld verdwijnen bij verwijderen. Vaak moet ik dan eerst F5 indrukken. Prullenbak opent ook vaak niet meteen wanneer ik erop klik.

Iemand een idee waar dit aan ligt? Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat ik kan bedenken is dat je in Windows de schijven zodanig hebt geconfigureerd dat je ze niet zo maar mag uittrekken. Probeer eens het computer eerst uit te schakelen en dan pas het USB station te verwijderen.

Jouw gedrag kan zich ook bij esata schijven voordoen. Dus hoe zijn de schijven aangesloten?
 
Hoi,
Doe een chkdsk /f e/o een chkdsk /r via de commandprompt.
Wellicht meer nuttige info (Eng).
Heb zo'n gevoel dat je schijf langzaam de geest geeft.
 
Probeer van idc.com een schijf test programma te downloaden en kijk wat dat oplevert.

Werkt de computer verde stabiel?
 
Bedankt voor jullie hulp en excuses voor de wat latere reactie. Even een update:
- lokaal station :H in Windows Verkenner blijkt tijdens het opstarten de volumenaam Recover te dragen en onbeschadigd te zijn. Ik heb ooit een cmd commando ingevoerd waardoor ik extra informatie te zien krijg tijdens het opstarten.
- bestandssysteem :C in onbeschadigd
- als ik de niet-aangesloten verwisselbare station :F uitwerp verdwijnt deze samen met de niet aangesloten station :I en :J uit Windows Verkenner

Het enige wat ik kan bedenken is dat je in Windows de schijven zodanig hebt geconfigureerd dat je ze niet zo maar mag uittrekken. Probeer eens het computer eerst uit te schakelen en dan pas het USB station te verwijderen.

Jouw gedrag kan zich ook bij esata schijven voordoen. Dus hoe zijn de schijven aangesloten?
Ik weet niet zeker of dit de informatie is waar je naar vraagt, maar CrystaldiskInfo geeft aan voor Lokale Schijf :C aan.

Interface> Serial ATA
Transfermodus >SATA/300 SATA 600

Hoi,
Doe een chkdsk /f e/o een chkdsk /r via de commandprompt.
Wellicht meer nuttige info (Eng).
Heb zo'n gevoel dat je schijf langzaam de geest geeft.
Als ik chkdsk /f intypt krijg ik dit te zien:

"Het type bestandsysteem is NTFS. Kan actieve station niet vergrendelen. Kan chkdsk niet uitvoeren omdat het door een ander proces wordt gebruikt. Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd wanneer zodra de computer opnieuw wordt opgestart?"

Idem voor chkdsk /r

CrytalDiskInfo geeft aan dat alles goed gaat met station :C. Het is ook een HD die ik maar 21 maanden in gebruik heb.

Bij de extra HD uit mijn vorige pc kreeg ik wel een waarschuwing bij "Current Pending Sector Count" en "Uncorrectable Sector Count". W Verkenner benoemd deze wel consequent als Boot :G. Deze heeft inderdaad problemen zoals blijven hangen bij het openen van sommige mappen.

Probeer van idc.com een schijf test programma te downloaden en kijk wat dat oplevert.

Werkt de computer verde stabiel?
Ik kan geen test programma vinden op idc.com, maar ik heb wel CrystalDiskInfo gebruikt en alles was oke op station :C. Mijn tweede HD heeft wel problemen maar dat wist ik al (vrij oud ook).

PC werkt verder stabiel naar mijn mening. Heel soms een blue screen + reboot na het opstarten, maar te sporadisch om het een probleem te vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je er een cardreader inzitten?
Maak je gebruik van een cloud?

Chkdsk /r impliceert /f, overigens......

Wis alles in het register die je als admin opent aan de rechterkant bij Local Machine, System en MountedDevices, reboot, kan geen kwaad, alles wordt default gezet na die reboot.
Mocht je station een andere schijfletter hebben gegeven dan dien je dat weer aan te passen.

Ik heb er nooit van gehoord en gezien dat windows ghost schijfletters toekent, wat dat betreft ben je uniek.
 
mijn fout, ik bedoelde van wdc.com (western digital corporation, ze hebben je schijven gemaakt).
 
MeGaTron zei:
"Het type bestandsysteem is NTFS. Kan actieve station niet vergrendelen. Kan chkdsk niet uitvoeren omdat het door een ander proces wordt gebruikt. Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd wanneer zodra de computer opnieuw wordt opgestart?"
Als je dat bericht krijgt:
Typ J hit de entertoets en herstart de pc.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan