HP Laserjet P1005 wil niet in Win 10 Pro 64-bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knientje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Berichten
102
Het vreemde was dat hij wel herkend werd toen uk de USB-kabel erin stak, maar bij een printopdracht niet te zien was.
Dus nog eens geprobeerd en de computer registreert wel dat er iets in de USB-poort gestoken wordt, maar laat de printer niet meer zien.

Drivers van de HP website gedownload, maar de installatie daarvan wordt afgebroken.
Iemand met een workaround?
 
Probleem gevonden. Nou ja, meer de oplossing ;-) Download alleen het driver-bestand ljP1000_P1500-HB-pnp-win64-nl.exe vanaf de HP-website en niet het Installatie-hulpprogramma, dan krijg je een melding dat de installer niet meer werkt.
HP vraagt zo gauw je op "download" drukt of je het installatie-hulpprogramma mee wilt downloaden of alleen het driver-bestand. Kies voor het laatste.
Zodra je de drivers installeert, krijg je een voortgangsbalkje wat steeds opnieuw begint, waardoor het lijkt of het stuurprogramma niet geïnstalleerd wordt.
Kijk dan onder Instellingen --> Apparaten. Als je daar de naam van de printer ziet, start je de computer opnieuw op.
Et voilà, de printer doet het. Bij mij in elk geval toch.
 
Printers... het is ook altijd weer wat met die dingen:d.

Krijg je nog een melding als de driver installatie er me stopt?

Just to be sure check even of je de juiste driver hebt uitgekozen ik heb deze gevonden: http://support.hp.com/us-en/drivers/selfservice/swdetails/hp-laserjet-p1005-printer/3435674/swItemId/bi-55362-7

Kun je de printer zien in het configuratiescherm bij apparaten en printers? (Rechtermuisknop op start -> configuratiescherm -> hardware en geluiden -> apparaten en printers)

Kijk ook even onder apparaatbeheer of er daar iets verschijnt (rechtermuisknop op start -> apparaatbeheer)
Als je de printer ziet staan kun je erop klikt met je rechtermuisknop en klikt op stuurprogramma bijwerken. Dan gaat windows zoeken voor updates en drivers.
Als er een uitroep tekentje bij staat is het handig om de details even door te geven door erop te klikken met je rechtermuisknop en dan op eigenschappen te klikken. In het tekst vak staat dan een error bericht die ons misschien verder kan helpen.

Met welk programma probeer je te printen? heb je een ander programma geprobeerd?

Weet je zeker dat je de juiste printer hebt geselecteerd als je probeert te printen?

Ik hoop dat dit je verder help. Ik hoor graag je resultaat:thumb:
 
Haha top. Toen ik begon met typen was stond jouw reactie er nog niet op:d
 
Ik kwam alleen maar nutteloze informatie (gebruik de driver van de P1006) in het Engels tegen en nu spreek ik dat prima, maar Nederlands is makkelijker en ik ben van de afdeling trial and error, maar heb niet alrijd evenveel geduld, dus stel ik de vraag hier en in de tussentijd trial en error ik verder. En toen deed-ie het ineens :d
En een ander heeft er nu ook wat aan...
IK gebruikte trouwens gewoon een webpagina die geopend was met Firefox en dan ctrl+P. Dat werkte, dus de rest zal ook wel werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan