Aprica camerasysteem verbinden aan router

Status
Niet open voor verdere reacties.

hell0kitty

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2017
Berichten
4
Hi,

Ik heb een camerasysteem gekocht met recorder maar het lukt mij niet om deze te laten verbinden met mijn router.

Het is de bedoeling dat ik de recorder op afstand kan bereiken doormiddel van een app.

Hoe krijg ik mijn recorder aangesloten.

Bedankt alvast voor de hulp!


Hell0kitty
 
Waar loop je precies vast?

Je hebt de camera's al aangesloten op de NVR en de NVR voorzien van stroom en deze op de router aangesloten?
 
[...]Ik heb een camerasysteem gekocht met recorder[...]

Welke precies? En ook een link naar het juiste product op de website van de fabrikant kan helpen... Beter nog: Ook de link naar de documentatie (gebruikershandleiding, quick install guide etc.) van het camerasysteem (en/of de recorder) scheelt alweer.

Hell0kitty

We hebben (met zo weinig basisinformatie in je startposting) namelijk geen enkel idee hoe die app samenwerkt met de recorder. Om maar even een voorbeeld te geven waarom deze informatie relevant is: Bij ons op het werk verbindt de recorder met een 'tussenserver' op het Internet en met die 'tussenserver' communiceert de app dan weer om beelden te laten zien, opnames uit te snijden voor (bijv.) de politie etc. Dus in ons geval praat de app niet met de Internetrouter op de plek waar de recorder staat maar met de 'tussenserver'. En uiteraard is vanaf de recorder dan het contact met de 'tussenserver' correct ingesteld (gebruikersnaam, wachtwoord, DNS-naam van de 'tussenserver').

Als er geen tussenserver wordt gebruikt (de app dus rechtstreeks met de recorder moet praten), dan zal er wel iets als portforwarding nodig zijn om beiden aan elkaar te knopen. Echter, zonder welke technische informatie dan ook over de recorder in je startposting wordt het voor ons hier op het forum bijna onmogelijk te bepalen wat er geportforward moet worden en wat de (instel-)mogelijkheden van de app zijn betreffende de verbinding met de recorder.

Dan nog iets: Is de recorder rechtstreeks aangesloten op de routermodem van de provider of is die aangesloten op een eigen aangeschafte router, dus dat er 2 actieve router(modem)s staan tussen de recorder en Internet? Als dit het geval is moet er namelijk 2x worden geportforward (als portforwarding de oplossing voor je probleem is), namelijk 1x vanaf de routermodem van de provider naar de zelf aangeschafte router en 1x vanaf de zelf aangeschafte router naar de recorder.

Kortom: Eerst de nodige informatie verschaffen, dan kunnen we misschien wat voor je betekenen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan