Vervanging voor Windows live mail essentials

Status
Niet open voor verdere reacties.

cees002

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Berichten
248
Ik mail via windows live mail, onderdeel van windows essentials. Dit programma wordt straks niet meer ondersteund. Ik heb een mailadres eindigend op @chello.nl en dat wil ik behouden.
Dit mailadres wordt niet geaccepteerd door b.v. hotmail e.d.
Is er een ander mailprogramma wat ik kan gebruiken met mijn mailadres? Ik draai op Windows 7
 
Jouw Chello account wordt gewoon geaccepteerd door outlook.com en zal ook door andere (web) mailprogjes worden geaccepteerd. Schakel dus (bijv.) over naar outlook.com

Simpelweg je Chello mailadres toevoegen (koppelen) aan de mailadressen die je beheert met outlook.com

In de afbeelding : het mailadres dat ik gedeeltelijk met een rood vlak heb afgeschermd, is mijn provider account (in mijn geval dus KPN, maar in jouw situatie Chello). Het met blauw gedeeltelijk onleesbaar gemaakte account is mijn Microsoft.msn account. Zo kun je talloze accounts toevoegen, provider gerelateerd, Microsoft gerelateerd of van mijn part Gmail gerelateerd.

Zoals je onderin de afbeelding kunt zien, kan je zelfs het standaard account (verzendadres) wijzigen van waaruit (standaard) verzonden moet worden.

outlook.jpg

Als je dan inlogt met je Microsoft (mail)account, dan ziet het er als volgt uit:

mail.jpg

In de bovenste rode cirkel het postvak voor mijn Microsoft account en in de onderste rode cirkel mijn KPN account (zou bij jou dus Chello zijn).

De grote blauwe rechthoek is een 'vorm' die ik even over de mailberichten heb gezet omdat niemand wat met mijn mailtjes te maken heeft. Die grote blauwe rechthoek bedekt dus de ingekomen mailtjes.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar ik ben aangemeld bij outlook.com en als ik me wil aanmelden met @chello.nl wordt dat niet geaccepteerd.
 
Jazeker wel, ja zal ongetwijfeld iets niet goed doen (accountnaam? Wachtwoord?).

Je klikt in outlook.com op het tandwieltje (rechtsboven), dan kies je voor 'verbonden accounts', daarna kies je voor 'andere mailaccounts' (tenzij het een gmailaccount betreft) en vervolgens krijg je een schermpje aangeboden waarin je de weer te geven naam mag invoeren en het wachtwoord dat bij je Chello account hoort.

Dit dus:

schermpje.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sorry, ik bedoelde dat ik niet ben aangemeld bij outlook.com.
Ik heb dat nog nooit gebruikt. Moet ik me dan eerst aanmelden met een zelf verzonnen outlook mailadres en wachtwoord en dan de stappen uitvoeren zoals je omschrijft.
 
Windows live mail essentials

Dank voor alle uitleg. Het werkt.
Maar ik kwam erachter dat ik ook gewoon kan mailen via Ziggo (mijn provider) mail.
In beide gevallen, outlook of Ziggo mail, moet ik dan wel steeds mijn mailadres en wachtwoord intikken.
Met Essentials Windows live mail hoeft dat niet en kan ik gewoon het icoontje op mijn bureaublad aantikken.
 
Als je bij Outlook.com aanvinkt dat je ingelogd blijft / wil blijven, dan hoef je niet steeds je gebruikersnaam en / of je wachtwoord in te toetsen.
Zoals ik al eerder aangaf, kun je onder outlook.com al je mailaccounts zetten, dus Gmail, Ziggo, Microsoft, (om het even of het een hotmail.com een msn.com, een live.nl of whatever wat voor Microsoft extensie het betreft) Chello etc. etc.

Nu raak ik trouwens even 'van de leg'. Je schreef 'Chello' en nu heb je het over Ziggo?
Je hebt 2 providers, één voor TV en één voor internet?
 
Laatst bewerkt:
Koppelen met bijvoorbeeld Outlook.com is een optie maar je werkt dan altijd op het web.

Volgens mij zoekt Cees gewoon een nieuw lokaal programma voor e-mail omdat Windows Live Mail straks niet meer werkt.

Is Mozilla Thunderbird een geschikt programma voor je? Ik werk er erg graag mee.
 
Da's idd. een optie. De keuze is aan cees002. Dat outlook.com webgerelateerd is, doet mogelijk niet terzake, want op het moment dat je mail gaat gebruiken (verzenden en / of ontvangen) moet je toch online zijn.
 
Mee eens, maar het kent natuurlijk ook nadelen. Steeds moeten inloggen vindt Cees kennelijk onprettig dus volgens mij zoekt hij gewoon een lokale mail-applicatie.

Bovendien is het volgens mij mogelijk om het mail-archief vanuit WLM te migreren naar Thunderbird.

Waarom stopt de ondersteuning van Windows Live Mail eigenlijk? Gooit Microsoft de handdoek in de ring of is dat iets vanuit Ziggo?
 
Microsoft is / gaat volledig over op Outlook.com.
Wat het inloggen betreft : als cees002 eenmalig aangeeft dat 'ie ingelogd wil blijven is het niet meer nodig om (steeds) in te loggen.
 
Beiden bedankt. Mozila Thunderbird is inderdaad wat ik bedoel.
Gedownload en geintergreerd in windows.
Openen gaat nu via bureaublad icoontje zonder steeds je mailadres en wachtwoord te hoeven intikken.
Ik hou er niet van om ergens ingelogd te blijven zoals gast0225 omschrijft.
 
Mooi. Dan ben je uit de brand. Is het nog nodig om het archief aan oude e-mail over te zetten naar Thunderbird?
 
Ik maakte van windows live mail altijd een back up op een externe harde schijf. Maar hoe dat naar Thunderbird te krijgen zou ik niet weten.
 
Vraag verplaatst van "Maak uw eigen mailserver" naar "E-mailprogramma's" :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan