2 externe schijven niet meer te zien na verhuizing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maak eens een schermafdruk van schijfbeheer of Minitool en zet die hier neer via Tinypics b.v.
Ding heeft wel een schijfletter, wordt er een bestandssysteem aangegeven?
Een vreemde melding, formatteren van een niet herkenbaar bestandssysteem weil niet.

En ook eentje van TestDisk, schijfbeheer eerst afsluiten.
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
 
Dus zonder behuizing?
Start dan weer op met de Linux cd en red de inhoudt.
Dus niet formatteren!!
 
Inderdaad nu zonder behuizing. Wordt wel gevraagd om te formatteren, maar dat doe ik dus niet in dit stadium.

Onder schijfbeheer krijg ik nu dit te zien, misschien kunnen jullie er verder mee?

HD.jpg
 
Die TestDisk erop loslaten, staan op die site ook een gebruiksaanwijzing, wel in het Engels.
Kijk of de partitietabel die wordt gevonden klopt naar je gevoel, of zet een screenshot of shots hier neer.
 
Ok. Met Linux kreeg ik de melding 'unable to mount', wel zichtbaar.

Inderdaad een schijf van 3 TB, maar of ik er nu 3 partities van heb gemaakt..?
Zal testdisk proberen.

EDIT: Testdisk ziet alleen de eerste partitie (zo'n 375 Gb) Heb maar gekozen voor 'Intel' (Intel/PC partition) en analyze.

Reactie: 'Partition sector doesn't have the endmark 0xAA55'
Gekozen voor 'try to locate partition' >cylinders worden nu geanalyseerd.

Bewandel ik de juiste weg tot op dit moment?
 
Laatst bewerkt:
Eerst search en wordt er niets gevonden dan een deep search maar die duurt erg lang.

Screenshots kunnen helpen.
Halverweg staat een screenshot met groene regels, dat zou mooi zijn als je dat zou krijgen.
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step
Indien de reserve partitietabel er nog is, de primaire is vernaggeld, dan kun je die terug zetten.
 
Laatst bewerkt:
Als Testdisk (via Deep Search of anderszins) uiteindelijk met de juiste partitie op die schijf terugkomt, dan kun je met de toets p kijken op die partitie of Testdisk er bestanden/mappen op kan lezen.
In de schermafdruk hier onder heb ik even mijn eigen harddisk geAnalyzed en daarna de partitieweergave gekozen (dus zodra Testdisk met gevonden partities kwam), via de pijltjestoetsen mijn NTFS partitie geselecteerd en via de P kan ik dan de bestanden/mappen ervan zien. Hoe je de dan getoonde bestanden/mappen kunt kopiëren van die (gevonden) partitie naar een andere partitie (op een andere fysieke harde schijf) is wat bewerkelijk, hopelijk kan iemand daaromtrent een tutorial linken, maar kort gesteld zou je de a van select all files kunnen doen en dan hoofdletter C om die selectie van mappen/bestanden naar een andere partitie te kopiëren, waar je dan naar toe moet navigeren via de pijltjestoetsen.
Pijltje naar links is omhoog in de hiërarchie, pijltje naar rechts is omlaag in de hiërarchie (=een map of partitie in gaan). Uiteraard moet jij eerst met (meermalen) het pijltje naar links dan helemaal omhoog naar de partitie-keuze, daar dan met pijltje omlaag (of omhoog) de juiste doelpartitie selecteren, dan met pijltje naar rechts 'in' die partitie gaan, met de pijltjestoetsen naar de doelmap en dan met pijltje naar rechts in die map gaan etc. totdat je in de juiste doelpartitie en doelmap bent waar de eerder geselecteerde mappen/bestanden naar toe moeten. Dan de c toetsen om aan geven dat je op de juiste plaats bent aangekomen voor de kopieeractie, zodat die kopieeractie dan gaat beginnen.

Tijs.
 

Bijlagen

  • Testdisk_ListFiles.JPG
    Testdisk_ListFiles.JPG
    49 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Zit nu op 52%, verder totnogtoe de juiste procedure gevolgd.

@dnties: moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet wat ik met die schijf heb gedaan. Hangen er 17 (int-/ext) aan de comp.

In Schijfbeheer worden dus wel 3 partities getoond. Hoe zit dat dan ofwel hoe kan het dat deze dan niet toegewezen zijn? En wat houdt RAW eigenlijk in? Die partitie zou verder dus wel ok moeten zijn?
 
Laatst bewerkt:
RAW wil zeggen dat er op de bewuste partitie wel 1'en 0'en staan maar geen informatie wat waar staat en hoe het heet, bij een ntfs bestandssysteem is dat de mft, de link ernaar vanuit de partitietabel wat een onderdeel is van de mbr, is er niet meer.

Veel grassprieten maar de belijning is er niet meer.
 
Klinkt niet fijn.
Analyse is gedaan.
Er wordt niets onder 'Partition', 'Start', 'End' en 'Size in sectors' aangegeven.

Daaronder:

A: add partition, L: load backup, Enter: to continue.

Wat is nu de volgende stap (als deze er is..)?
 
Zie de link van @Tijs, worden er files getoont? zo ja dan kun je met copy die naar een andere locatie kopieren.

Screenshots zie ik niet en zo op afstand is het vrijwel niet mogelijk om een juist advies te geven, ben je een hlinde die boodschappen gaat doen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, moet lange pier eindelijk een keer gelijk geven.
Op afstand is het zo moeilijk om het juiste advies te geven.

Plus, we zien niet wat je allemaal aan het doen bent, en dat maakt het nog een stuk moeilijker.
(daarom wil ik dit soort klusjes altijd zelf doen ;) )

Ik wens je veel succes, maar ik laat het advies nu aan anderen over.
 
Ben sinds vanmorgen weer bezig. Het is gelukt!

Ik had eerst i.p.v. de disk de drive geselecteerd, daarom kreeg ik niet de te verwachten schermen te zien.

Met goed lezen en de hier gegeven aanwijzingen probleemloos e.e.a. in gang kunnen zetten.

Wél een schijf van 3 TB, dus die ruimte moet je maar net hebben. Heb ik niet, moet dus een nieuwe schijf kopen om dit over te kunnen zetten.
Dacht eerst nog slim te zijn door ruimte van diverse schijven te gebruiken tijdens het proces (eerst copy, dan deels cut en naar andere schijf).
Helaas ging het kopiëren naar C sneller dan aantal mappen weer knippen en naar een andere schijf.

Blijkbaar kun je de lokatie niet veranderen. De bestanden worden automatisch in de map van testdisk geplaatst.

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken!
 
Je hebt wel een keuze waar de files naartoe gekopieerd moeten worden, "To select another directory, use the arrow key's" en dan kun je ook een schijf kiezen als je de één na bovenste met ".." hebt geënterd.

Screenshot van het scherm ervoor was interessant geweest.
 
Laatst bewerkt:
Ok, daar kwam ik dus niet uit. Kon alleen binnen C switchen.

Hierbij nog een aantal shots van het proces:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Ik ga zo dus een nieuwe schijf halen; aanvullend kan ik dan nog een screenshot maken van het scherm waar je de lokatie kunt selecteren.
 
Laatst bewerkt:
Was het zo wat in plaatje 3 staat?


En het is wel de sdc schijf en niet de sde? die is net zo groot.
 
Blijkbaar kun je de lokatie niet veranderen. De bestanden worden automatisch in de map van testdisk geplaatst.
Je bedoelt hier zeker het kopiëren van de mappen/bestanden die je via de P in TestDisk in beeld kreeg? In posting #47 geef ik aan hoe je (m.b.v. de pijtltjestoetsen) door je systeem kunt bladeren om de bestemming te kiezen.
Uiteraard (als je de ruimte niet had) had je (i.pv. de a van "alles") delen kunnen kopieren door mappen/bestanden te selecteren via de : knop en daarna kopiëren naar de bestemming (na kiezen van de hoofdletter C optie).
Edit, toevoeging: Ook Lange Pier verwijst naar het gebruik van de pijltjestoetsen bij het kiezen van de bestemming van de kopieeractie.

Uiteraard goed bericht dat je de bestanden/mappen ook van de 3 TB schijf hebt kunnen redden. :)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Was het zo wat in plaatje 3 staat?


En het is wel de sdc schijf en niet de sde? die is net zo groot.

Ik las ergens op de site van Testdisk dat dit zo aangegeven wordt als er fouten zijn vastgesteld.
Vandaar waarschijnlijk dat hij 2 keer vermeld staat.
 
Je bedoelt hier zeker het kopiëren van de mappen/bestanden die je via de P in TestDisk in beeld kreeg? In posting #47 geef ik aan hoe je (m.b.v. de pijtltjestoetsen) door je systeem kunt bladeren om de bestemming te kiezen.
Uiteraard (als je de ruimte niet had) had je (i.pv. de a van "alles") delen kunnen kopieren door mappen/bestanden te selecteren via de : knop en daarna kopiëren naar de bestemming (na kiezen van de hoofdletter C optie).
Edit, toevoeging: Ook Lange Pier verwijst naar het gebruik van de pijltjestoetsen bij het kiezen van de bestemming van de kopieeractie.

Uiteraard goed bericht dat je de bestanden/mappen ook van de 3 TB schijf hebt kunnen redden. :)

Tijs.

Heb net nieuwe schijf aangesloten en het kopiëren is in gang gezet. Nog even gespeeld met de lokatie en nu lukte dat wel. Zowel de instructies hier als op de site goed bekeken, maar ik kan wel eens iets niet goed uitvoeren of missen.
Verder net zo duidelijk als in BIOS rondstruinen, dus het moest wel lukken.

Meeste mappen had ik al een andere backup, maar niet van de uitgebreide softwaremap waar ik al zo'n 20 jaar aan werk :) (kunnen zéker dingen van weg, maar zitten ook veel pareltjes tussen, net als m'n verzameling lettertypen etc. etc.).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan