Editor Kompozer - ASCII naar Decimaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasje

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
337
http://wbwip.com/wbw/emailencoder.html

Op bovenstaande website laat ik leesbare ASCII e-mail adressen voor een website waaraan ik aan het bouwen ben naar onleesbare Decimale tekens omzetten. Om spam te bestrijden. Maar, als ik de webpagina waar dat e-mail adres in staat met Kompozer opnieuw opsla (wanneer ik andere wijzigingen heb aangebracht met Kompozer) dan zijn het weer ASCII tekens. Hoe is dit te vermijden? Ik kan het in de Help van Kompozer niet vinden.
 
Laatst bewerkt:
Even voor de zekerheid erbij gemeld, voordat er tips komen als: "Ga voor Notepad++": Notepad++ is hier al als alternatief aangegeven. Overigens wordt daar niet door de vragensteller duidelijk gemaakt of het ascii probleem in Notepad++ niet optreedt, maar ga er maar vanuit dat Notepad++ dit probleem niet vertoont.

Overigens verwacht ik dat het probleem zit in de "WYSIWYG" benadering van Kompozer, dus ik verwacht niet dat er (in Kompozer) een oplossing voor is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Maar Notepad++ is geen WYSIWYG editor. Ook met EditPad heb ik genoemd probleem niet. Decimale tekens worden weer ASCII als ik met de WYSIWYG functie opsla.
 
Laatst bewerkt:
Een WYSYWIG editor maakt de achterliggende HTML-code van wat er in de editor te zien is, terwijl jij een 'trucje' wilt gebruiken, hard in de HTML code zelf, om e-mail adressen te maskeren.
Ik denk dat een WYSYWIG editor (daarom) de meest simpele HTML code ervan maakt, dus zónder code om zaken te maskeren.

Hard editen in/van HTML/Javascript code vraag om een 'harde' editor, niet om een WYSIWIG editor. Uiteraard (ben ik zelf ook wel benieuwd naar) kun je wachten op wat andere Helpmij-lezers van mijn verhaal vinden.

Tijs.
 
Het is overigens wel zo dat Kompozer Javascript-code ongemoeid laat, PHP-code ook.
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste lijkt me logisch. Verder denk ik dat dnties gelijk heeft met de opmerking dat Kompozer onnodige HTML code vertaald naar standaard tekens en je die gecodeerde email adressen er alleen achteraf met een standaard editor in kan zetten.

Daarnaast is het simpel om een programmaatje te maken die een email adres omzet naar die code, dan heb je die website niet nodig.
 
Daarnaast is het simpel om de website te gebruiken welke een email adres omzet naar die code, dan heb je geen programmaatje nodig. (grapje)
 
Wat ik bedoel is dat als de website er mee stopt om welke reden dan ook, je in ieder geval de mogelijkheid tot omzetten nog hebt.
 
Daar heb je gelijk in.... maar zover ik weet stop internet er voorlopig niet mee :)
 
Maar websites komen en gaan...
 
Maar mijn ervaring is dat de werking van programa's en computers ook komt en gaat. Daarom heb ik weleens het gevoel dat ik er voor de computer ben in plaatst dat de compute er voor mij os - ik blijf bezig...
 
Het houdt je van de straat :p
 
Misschien kan je hier iets mee.
Het emailadres (var mail64) kan je in base64 zetten op bijvoorbeeld www.base64encode.org
In de <head>
Code:
<script type="text/javascript">
var mail64='aW5mb0BleGFtcGxlLm5s';
var decrypt_and_mail=function(){window.location.href='mailto:'+window.atob(mail64)}
var decrypt_and_echo=function(){document.write(window.atob(mail64))}
</script>
In de body
Code:
Toon emailadres: <script>decrypt_and_echo()</script>
<br>Emailadres als linkje: <a href="javascript:decrypt_and_mail()">Mail ons</a>
Suc6. Have fun.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan