Mbv Button naar Eerste veld met bepaalde Letter in Database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Offthefield

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
Berichten
369
Ik ben al een tijd op zoek op internet, maar kan tot op heden niets vinden, is er iemand die een macro heeft voor het volgende?

Als men op de button A drukt moet deze in het eerste veld (kolom B) komen van hoofdletter A, bij B op eerste veld van hoofdletter B ect.


bvd

Offthefield
 

Bijlagen

  • AlfabetButton.xls
    34,5 KB · Weergaven: 22
Zoiets?
 

Bijlagen

  • AlfabetButton.xlsb
    23,9 KB · Weergaven: 32
Eindelijk toch iets gevonden, alleen moet de markeren nog bij de eerste vb. B horizontaal komen of
de markeren die nu aangeeft A2:B50 moet gedeactiveerd worden

Heeft iemand een idee?
 

Bijlagen

  • AlfabetButton.xls
    48,5 KB · Weergaven: 26
En die van gast0660 had je al bekeken? Of zit je nog met Office 2003?
 
Nee, die van gast0660 had ik nog niet gezien, maar dat is precies wat ik zocht

Hartelijk dank!!!
 
Ik snapte de laatste vraag niet helemaal, totdat ik de button ging testen in mijn xls-bestand!
Ik werk nl. nog met excelbestanden 1997-2003!

Wat dient er veranderd te worden aan de macro, want die zag er gelikt uit!

bvd
 
Maar welke versie van Office heb je precies? Dat is een andere vraag dan met welke bestanden je werkt.
 
Office 2007, maar ik werk voor met de oude .xls bestanden (worden veiliggesteld in xls (1997-2003) werkmap
 
Ok. En heb je al geprobeerd om het document van gast0660 op te slaan als .xls bestand en het dan getest?
Om welke reden gebruik je nog .xls bestanden?
 
Laatst bewerkt:
edmoor,

De button werkt wel in 1997-2003 save!

Ik heb de naam in kolom E staan in het originele bestand, dus daarom werkte hij niet!, nu wel dus (pfff)

Maar nu komt het volgende probleem, want hij moet alleen naar de cel (van Button C) waar de eerste positie hoofdletter C is,
maar in mijn bestand gaat hij naar de eerste cel !! deze persoon heet nl. ACrie, maar hij moet naar de cel met Cees!

wat moet hier aan veranderd worden?

Ik gebruik .xls omdat ik deze nog kan saven naar de nieuwer versies, en ik heb begrepen dat van nieuw (.xlsm) naar oud (.xls) moeilijker gaat?
 

Bijlagen

  • AlfabetButton (2).xls
    39 KB · Weergaven: 24
Ok. Test deze eens:
Bekijk bijlage Kopie van AlfabetButton-1.xls

Van .xls naar een hogere versie van Excel is geen probleem.
Van een hogere versie van Excel naar .xls zal problemen geven wanneer je zaken hebt gebruikt die in Excel 2003 en lager nog niet aanwezig waren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan