Host-pc herkent usb-stick niet als virtuele machine draaid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mjs

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2010
Berichten
59
Hallo forum-ers,

De titel verraad mijn vraag al een beetje.

De host-pc, waarop windows 8.1 draaid herkent of ziet een usb-stick niet als de virtuele pc draaid.

ik heb dus in mijn situatie op de windows 8.1 machine 2 virtuele windows 7 home premium machines geinstalleerd. Als ik de virtuele pc's afsluit wordt de usb-stick wel herkent of gezien door de host-pc.

Ik heb al heel wat forums op internet bekeken en gelezen, maar ik kom er niet uit en ben ten einde raad.

Heeft iemand hier wel eens mee te maken gehad en/of een oplossing voor.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn post en zie graag reacties tegemoed.

Vriendelijke groet MJS
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig vermeld je welke virtualisatie software je gebruikt. Enorm handig bij het beantwoorden van vragen.

Kijk eens in de instellingen van de software. Daar zou ergens een optie te vinden kunnen zijn die bepaalt of USB wordt gekoppeld aan de virtuele machines.
 
Er staat dat die in de host verdwijnen als de VM wordt gebruikt.
Niet een paar uit te zetten in de VM?
 
Inderdaad dom om niet te vermelden welke virtualisatie-software je nu gebruikt om die 2x Windows 7 virtuele computers te draaien.
Waar het om gaat wordt USB passthrough genoemd, oftewel het doorleiden van USB aangesloten apparaten naar een van de actieve virtuele computers.

Voor VMWare Workstation, zie deze link
Gegeven dat voor Virtualbox je expliciet een specifieke USB stick moet "passthroughen" naar 1 van de virtuele machines, lijkt het me niet dat je Virtualbox gebruikt, maar mocht dat wel zo zijn: USB passthrough wordt, voor binnen Virtualbox, hier beschreven.

Tijs.
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties.... en inderdaad erg dom van mij om niet te vermelden welke software ik gebruik.
Ik gebruik hiervoor VirtualBox van Oracle.
 
Dat is verrassend, omdat bij Virtualbox expliciet een aangesloten USB stick moet worden gekoppeld aan een gestarte virtuele machine (zie mijn vorige posting).

Kijk nog eens naar die posting terug (de link in de de laatste regel ervan) en kijk wat je ervan maken/zien kunt in jouw eigen Virtualbox omgeving. Daar gaat het om versie 5.0 van Virtualbox, trouwens.

EDIT, toevoeging: Natuurlijk kan het wel zijn dat je de USB stick altijd aangesloten laat op je host-pc en je dus (op die manier) die USB stick altijd gekoppeld is aan de VM waar je 'm (ooit) aan hebt toegewezen...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

dnties, ik heb de indruk dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel (sorry dat ik het zo zeg....)

Ik weet wel hoe ik een usb drive kan koppelen naar een virtuele machine.

Waar ik graag een antwoord op zou willen krijgen is: hoe ik een usb drive op de host-pc kan gebruiken ZONDER de virtuele machines en de VirtualBox-console af te sluiten.
 
Dan moet je dus de USB stick afkoppelen van de VM waar hij op dat moment aan is toegekend, daarna zou je om in de host-pc weer beschikbaar moeten hebben... Evt. (eigenlijk: Altijd) eerst in de VM "Hardware veilig verwijderen" doen van de USB stick doen voordat je 'm loskoppelt van die VM.

De VM's en de console blijven gewoon actief, er is op dat moment echter geen USB stick meer gekoppeld met een VM.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
dnties, er is/zijn helemaal geen usb drives aan de vm's gekoppeld. Als dit wel zo is, dan eerst netjes verwijderen in vm en filter verwijderen uit de console.

Maar ik zal morgen eens doen zoals jij zegt, en zal op zn voegst morgen avond mkijn bevindingen hier plaatsen.
 
Mogelijkerwijs moet je zelfs de hele USB koppeling uit de VM verwijderen voordat je (in de host-pc) de USB stick weer beschikbaar krijgt.
[smallimg]http://cdn.htpcbeginner.com/images/2015/07/virtualbox-mount-usb-drive-500x183.jpg[/smallimg]
en dan bij USB Settings... (bovenste optie, dus)...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Mijn excuses voor de late reactie.

Ik heb gedaan zoals dnties beschreven had, en inderdaad de usb drive is in de verkenner van windows 8.1 zichtbaar.

Hartelijk dan voor het mee denken en voor aandragen van de oplossing.

Groet MJS.
 
Betekent (als ik het zo zie) dat je de hele USB controller in de VM uitschakelt voor zolang als/zodra je de USB stick in de host-pc wilt zien en weer inschakelt in de VM zodra je 'm daar wilt zien.

Graag gedaan m.b.t. het meedenken etc.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan