debug.print "iets"

Status
Niet open voor verdere reacties.

joke1

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2006
Berichten
159
In mijn VB2013 code bouw ik de string "strSQL" op met sql-statements. Nu wil ik het resultaat nakijken of er geen fouten in staan en gebruik ik "Debug.Print(strSQL)" maar ik kan nergens terug vinden wat het resultaat is. Ik weet dat dat zou moeten staan in het Imemediate Window maar dat is altijd leeg. Hoe kan ik dat zichbaar maken?
 
Waarom dan niet MsgBox(strSQL)?
 
in het Imemediate Window maar dat is altijd leeg. Hoe kan ik dat zichbaar maken?
Ik snap je vraag niet helemaal: ofwel je hebt het Immediate Window open staan, maar er gebeurt niks als je de regel uitvoert, ofwel je ziet niks omdat je het Immediate Window venster niet open krijgt.
 
Waarom dan niet MsgBox(strSQL)?
Ik wil de string strSQL kopiëren en in access gebruiken, en de tekst van een msgbox zie je enkel op het scherm en kun je niet kopiëren.

Ik snap je vraag niet helemaal: ofwel je hebt het Immediate Window open staan, maar er gebeurt niks als je de regel uitvoert, ofwel je ziet niks omdat je het Immediate Window venster niet open krijgt.
Dat is nu juist het probleem, het Immediate Window staat open maar er komt helemaal niks in.

Beiden bedankt voor je reactie.
 
Ik wil de string strSQL kopiëren en in access gebruiken, en de tekst van een msgbox zie je enkel op het scherm en kun je niet kopiëren.

Als je een MsgBox in beeld hebt kan je erop klikken zodat het object actief is en op CTRL-C drukken.
De tekst in de MsgBox staat dan in je klembord.

Uiteraard is het direct venster makkelijker. Vreemd dat daar met Debug.Print niets in komt te staan.
 
Edmoor bedankt, weer iets bijgeleerd want dat wist ik niet. Debug.print is wel gemakkelijker maar het moet werken natuurlijk.
 

Bijlagen

  • Window_01.png
    Window_01.png
    21,9 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
De string die ik moet hebben stuur ik met code naar het klembord:

Clipboard.Clear() 'Eerst het klembord leeg maken
Clipboard.SetText(strSQL) 'dan het eigenlijke kopieren

Het is natuurlijk niet wat het zijn moet maar ik kan mijn plan trekken.
 
Ik wil de string strSQL kopiëren en in access gebruiken
Waarom open je dan niet een recordset die de manipulatie voor je doet? Ik krijg de indruk dat je een beetje omslachtig bezig bent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan