firewall router op 'hoog' -> geen e-mail meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
649
Ik heb vandaag eens wat zitten 'prutsen met mijn router, zoals apparaten van 'vrienden van vrienden' eruit gegooid. Ook heb ik de firewall van 'middel' naar 'hoog' gezet. Prompt kon ik geen e-mails meer verzenden en ontvangen. Door terug te zetten was alles weer opgelost.
Vraag is nu: heeft dit zin, met name met het oog op de vele spam die mijn vrouw ontvangt? En als het zin heeft hoe stel ik dan toch mijn router zo in dat in kan blijven e-mailen?
Ik heb een BBox 3 van Belgacom.
 
Laatst bewerkt:
Tegen spam heeft het geen zin, want de mailserver staat niet op jouw (thuis-)netwerk.
Bovendien: Zelfs als de mailserver op jouw (thuis-)netwerk staat, en je wilt de router gebruiken om spam buiten de deur te houden, dan zou de router, a.h.v. spamlijsten (bijv. die van Spamhaus) dan ip-adressen waar spam vandaan komt moeten blokkeren, en het is maar zeer de vraag of jouw router(modem) daartoe in staat is (een bbox lijkt me daarvoor helemaal niet toegerust).

Kortom: Ik neem aan dat de firewall op stand Middel stond (dat is de standaardinstelling). Daar weer op terugzetten (als dat nu nog niet het geval is).

# BBOX3 Firewall Instellingen # - Low/Middle/High ©
- laag: alle traffic van de WAN en LAN wordt toegelaten (= firewall uit)
- middel: standaard instelling; de WAN traffic wordt tegengehouden, behalve deze die via port forwarding (en DMZ) zijn toegelaten;
LAN traffic wordt toegelaten
- hoog: alle traffic op VLAN 10 wordt tegengehouden, behalve deze die van een lijst die je dan in de GUI kan invullen.
Uitzondering hierop is FON-traffic die blijft toegelaten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Plotinus zei:
Vraag is nu: heeft dit zin, met name met het oog op de vele spam die mijn vrouw ontvangt?
Tip: Maak voor jouw vrouw een Gmail-account aan, nooit meer last van spam!
Meer uitleg na reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan