Printer verdwijnt in het apparaatbeheer. HPOfficejet pro 6830

Status
Niet open voor verdere reacties.

Domm

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Berichten
76
Hallo,
De printer is draadloos verbonden, Windows10.
Dikwijls als ik wil afdrukken krijg ik de melding "printer is ofline", hij is dan ook verdwenen uit mijn apparaatbeheer.
Ik kan dit probleem oplossen door de computer te heropstarten, maar dit is een vervelende zaak.
De printer uit- en terug inschakelen helpt niet.

Heeft er iemand een oplossing om de printer terug in werking te krijgen terwijl de computer nog aanligt?
 
Als de pc ook via WiFi werkt i.p.v. een bekabelde verbinding zou ik eens proberen de laatste driver voor de WiFi-adapter te downloaden van de website van de fabrikant ( Intel, Qualcomm-Atheros, Realtek ).
Wellicht lost dat het probleem op, de drivers via Windows Update zijn veelal niet echt recent omdat Microsoft behoorlijk achter schijnt te lopen bij het certificeren van nieuwe drivers...

Controleer ook de instellingen van Energiebeheer...dat de WiFi-adapter bijv. niet wordt uitgeschakeld om energie te sparen..
 
Laatst bewerkt:
Je zou kunnen beginnen met de tip van Scrapheap.
Blijft het probleem, dan lijkt het me handig dat je even vermeldt:
a. Of de printer een vast ip-adres heeft ingesteld staan of dat die via DHCP/"Automatisch toewijzen" wordt toegekend aan de printer (zie ook b.)
b. Welke poort er gebruikt wordt bij de printer:
Start control.exe printers
Rechtsklik op de printer, kies Eigenschappen en kijk in tabblad Poorten
Doe een schermafdruk van wat daar te zien is, met in ieder geval de poort in beeld met het vinkje ervoor (oftewel de gekoppelde poort).

Indien geen vast ip-adres, dan zou je er over kunnen denken om de printer (via diens bedienpaneel) een vast ip-adres te geven en dan in de printer-instelling, tabblad Poorten, een nieuwe Standard TCP/IP poort toe te voegen, verwijzend naar het vast ingestelde ip-adres van de printer. Uiteraard moet je een ip-adres kiezen dat niet aan andere apparaten wordt toegekend door je router (en ook niet het ip-adres van de router zelf), dus je zult dan even moeten uitzoeken welke reeks de router uitdeelt via DHCP.
Voorbeeld: Stel de router heeft ip-adres 192.168.2.1 en deelt via DHCP uit 192.168.2.100 t/m 192.168.2.254 dan zou een kandidaat voor zo'n vast ip-adres van de printer gekozen moeten worden in de reeks 192.168.2.2 t/m 192.168.2.99
De instellingen voor DHCP server functionaliteit is doorgaans ergens in de LAN instellingen van de router te vinden op diens configuratie-'website'.

Tijs.
 
Hallo,
De printer heeft een vast ip-adres, de poort is wsd.
Als de printer ofline gaat, kan ik nog altijd via het HP hulprogramma een testpagina afdrukken maar een andere afdruk lukt niet meer..
DE wifi-adapter is up to date.
 
Ok, wat ik zou doen is het volgende:
a. Voeg een lokale printer toe (gekoppeld aan LPT1: , ook al heb je die poort niet eens), van het type Generic -> Generic / Text only
Geef aan dat dat niet de standaardprinter moet zijn.
Zodra de ellende weer toeslaat, kijk of ook die nieuwe printer offline is. Indien ja, dan is er (min of meer: zeker) een probleem met de print spooler service op je pc, mogelijk veroorzaakt door HP port monitors die door diens software zijn toegevoegd.
b. Indien a. van toepassing:
i. Registry Editor (= regedit.exe ) en zoek de volgende sleutel in het linker deelvenster:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Monitors
Rechtsklik op die sleutel in het linker deelvenster en kies Exporteren. Sla het .reg bestand onder een slimme naam ergens op.
ii. Verwijder alle subsleutels, behalve (welke je van onderstaanden maar van kunt vinden) de volgenden, die moeten blijven staan:
AppleTalk Printing Devices
BJ Language Monitor
Local Port
PJL Language Monitor
Standard TCP/IP Port
USB Monitor
Windows NT Fax Monitor
LPR PORT
iii. Herstart de pc en kijk of het probleem wegblijft. Het vervangen van de WSD poort door een Standard TCP/IP poort kan altijd nog.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik heb de printer van de pc gehaald alsook alle software. De pc liep hierbij volledig vast maar dat is opgelost.
Ik heb dan nadien alles terug geïnstalleerd en de printer blijft nu toch al 2 dagen online.
Misschien is het wel opgelost... afwachten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan