harddisk t.b.v. PC of NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
In mijn PC zat oorspronkelijk een kleine harde schijf, een 298GB Western Digital WDC WD3200AAKS-75L9A0 (SATA).
Omdat ik dat al gauw te klein vond, besloot ik een niet meer gebruikte NAS te ontmantelen en een van de harde schijven daaruit, een 931GB Seagate ST1000DM003-9YN162 (SATA), in mijn PC te plaatsen.

Na de release van Windows 10 wilde ik de configuratie veranderen dat Windows op de Seagate kwam te staan, dat zou mijn C-schijf worden. De Western-digital zou dan, logischerwijs, mijn D-schijf worden.

Dat werkte redelijk, tot het afgelopen weekend, toen ik regelmatig vastlopers kreeg. Er was geen beweging meer in de PC te krijgen. Gisterochtend was het helemaal raak. De computer startte helemaal niet meer op en gaf een foutmelding: 0xc000000e
Daarop besloot ik de configuratie weer terug te draaien, Windows 10 staat dus nu op de Western Digital en is de C-schijf.

Wat kan de reden geweest zijn voor deze foutmelding? Is een harde schijf voor een NAS van mindere kwaliteit dan een harde schijf voor een PC? Ik kan me voorstellen dat gegevensopslag (NAS) andere eisen aan de harde schijf stelt dan (complexe) berekeningen door Windows.

Graag hoor ik jullie commentaar. De complete configuratie van mijn PC staat op http://speccy.piriform.com/results/U2evNdH8cvyypqzqLflR6YZ

Vriendelijke groet,
Guido
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan