advies voor aanschaf van een laptop voor kennis

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Mij is opnieuw gevraagd voor iemand een laptop aan te schaffen.
Gewenst:
Grootte scherm 14"- 15,6" en niet groter.
Geen SSD maar liever meer opslagruimte.
Laptop wordt niet intensief gebruikt maar moet wel weer een jaar of 5 mee kunnen.
Max 500,-.

Ik kom op tweakers uit op deze:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/690095;572885;570015/

Ik neig naar de Lenovo vw de processor.
Graag advies of evt alternatief. (Geen eigen samenstellingen ed.)
 
De i3 is niet een van de sterkste cpu's van deze tijd, maar afhankelijk van de doelstellingen zou ik idd uit deze 3 ook kiezen voor de lenovo.
 
Doelstellingen? Je bedoelt ws t gebruik: simpel internet, mailen en skype.
En die drie is natte vinger werk op tweakers binnen zijn wensen. Goedkoper en goed is ook prima!
 
Laatst bewerkt:
Van de cijfers heb ik geen verstand, helaas.
Jullie zijn voor deze drie duidelijk in je voorkeur waarvoor dank!
Dan een andere vraag nav het eenvoudige gebruik:
Is het nog wenselijk om te kiezen voor een SSD met eventueel een tweede HD voor voldoende opslag.
Ik zag ook voor amper hoger budget die mogelijkheid.
Ik zag ook dat een celeronprocessor een 100,- goedkoper is Van vroeger weet ik dat celeron een stuk minder kwaliteit was, geen idee hoe dat tegenwoordig is.
Kun je daar nog in adviseren?
 
Een Pentium van de laatste generatie, de Kaby Lake, is vrijwel net zo snel als de i3 van de 6 en 7 generatie Intels en iets goedkoper.

Celerons blijven toch echt wel achter, je wilt je niet ergeren aan traagheid, een SSD is wel een verademing maar in dat budget zijn de opslag groottes niet echt handig.
 
Ok duidelijk. Dankjewel. Dan ga ik nu de Lenovo bestellen
 
Nou dat is mooi...
Afgelopen week nog naar Informatique gebeld dat ik hem uiterlijk zaterdag moet hebben. Zou dan bezorgd worden, stond op levertijd 1-4 werkdagen.
Omdat ik gisteravond nog geen bericht had gehad nog mailtje gestuurd. Je gelooft t niet... krijg ik vanmorgen een mail dat dat ws pas volgende week vrijdag wordt~
Kijk, dat kan gebeuren... maar had me daarover dan geinformeerd en zadel me niet hiermee op!!!

Oftewel ik ga nu snel op zoek naar een andere.
Nieuwe zoektocht:
Heb zelf geselecteerd op
prijs plm 500,-
min. opslag 500Mb-1Tb
15,6" scherm

Wat vinden jullie van deze 5?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/690095;529605;646775;553285;481562/

Kan ik toch beter wachten op mijn eerste keuze of zit hier een betere bij?
Graag met de uitleg wat belangrijk is en waarom!
Want:
Als ik een i5 processor heb, zie ik daar maar 4Gb werkgeheugen in...
Een enkele heeft een SSD-schijf?, maar heeft dan ook maar 4Gb...
(zie https://www.micro-mail.nl/web/mm200706.nsf/2011.Home.Link?OpenFrameset&ARTNR=237466)

Welke combi is aan te bevelen?

EDIT: verder zoeken op deze laptop gaf andere info over de HD: "Hybrid HD". Wat is dat??
En hoe weet ik nou wat erin zit?

Totale opslagcapaciteit 500 GB
Opslagcapaciteit HDD 500 GB
Opslagcapaciteit SSD 0 GB
Type opslag Hybrid-HDD
 
Laatst bewerkt:
De HP heeft het mooiste scherm maar zover ik kan achterhalen maar 1 geheugenslot dus geheugen uitbreiden kan wel maar dan moet je de huidige SoDimm van 4 Gb vervangen voor een 8 Gb type, 4 Gb erbij steken kan dus niet.
Ik zou waarschijnlijk voor de Lenovo V110 80TL000PMH gaan omdat deze een mat scherm heeft ( beter zichtbaar bij veel licht ) en ook 5 Ghz WiFi ondersteund i.c.m. de meest actuele versie Bluetooth ( 4.1 ).
Overigens geld voor alle laptops uit deze selectie dat je er pas echt vrolijk van wordt als je er een SSD inzet i.p.v. dat 5400 Rpm HDD'tje...daar wordt de prestatie echt beter van.
 
Waarom zou je dan niet kiezen voor de hybrideHD? Of is het zo dat die er niet in zit?
 
De Lenovo B50-50 80S2000LMH heeft wel een hybride HDD, de Lenovo V110 80TL000PMH niet...deze heeft een gewone 5400 Rpm HDD.
Een hybride HDD beschikt over een bepaalde hoeveelheid flashgeheugen waardoor toegang tot je gegevens sneller verloopt alleen is het lang niet zo snel als een SSD.
Hoe 1 en ander werkt lees je hier.
 
ah duidelijk!, dankjewel.
Maakt dat, in combinatie met de andere specificaties, de Lenovo B50-50 80S2000LMH te verkiezen boven de 80TL000PMH? en met welke motivatie?
 
Ligt eraan wat jij belangrijk vindt, snelheid is prettig maar goede leesbaarheid onder verschillende omstandigheden vindt ik belangrijker, daarom zou ik de V110 80TL000PMH nemen.
Ook met het oog op dat je de HDD altijd kunt vervangen voor een SSD, dat wordt met het scherm een kostbare grap zoniet een "mission impossible"....
Per slot van rekening moet het scherm een laptop-leven mee gaan terwijl de levensduur van een HDD in een laptop in het algemeen een stuk minder is...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan