Hulp met itunes

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0695

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2016
Berichten
28
Beste mensen,

Als ik hier verkeerd zit reageer dan in een bericht hieronder door middel van een link waar ik wel zijn moet (geen haat)

Ik heb een vraag over iTunes en de nieuwste versie Ipod nano 7/8 (8 heeft andere kleuren maar ziet er zelfde uit als 7 en kleur is dacht ik ook enige verschil, correct mij als ik fout zit over de 8th generatie)

Ik heb gelezen dat als je een computer gebruikt je de nano kan synchroniseren en als je een andere pc/laptop gebruikt de Ipod nano weer gereset is/moet worden

de vraag luid als volgende: kan ik meerdere pc's/laptop 's gebruiken om mijn muziek op de Ipod nano 7 te zetten en is er ook een optie om automatisch synchroniseren in iTunes uit te zetten? (reden hiervoor is dat ik meerdere computers en laptop 's wil gebruiken voor de muziek en niet dat als ik ergens anders aansluit de nano weer leeg gemaakt wordt en gevuld met de muziek van de andere pc waar ik dan aansluit.

Hoop dat ik hierover geholpen kan worden en VERWIJS MIJ NIET DOOR NAAR DE APPLE SITE OF STORE/VERKOOPPUNTEN

Alvast bedankt voor uw hulp,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je zegt over de generatie van je iPod klopt min of meer. De 7e generatie komt uit 2012 en in 2015 zijn de kleuren vernieuwd. Deze nieuwe kleuren gaan echter niet als 8e generatie over de toonbank omdat de iPod inderdaad ongewijzigd is. Het modelnummer bleef ook A1446. Je hebt dus een iPod nano van de 7e generatie in een originele kleur.

In principe zeg je het helemaal goed: "als je een computer gebruikt je de nano kan synchroniseren en als je een andere pc/laptop gebruikt de Ipod nano weer gereset is/moet worden". Dat klopt, je kunt een iPod synchroniseren met één iTunes-bibliotheek. Als je de iPod met een andere iTunes-bibliotheek synchroniseert, wordt de muziek die erop staat dus vervangen.

Dus nee, je kunt niet met meerdere computers tegelijk synchroniseren. Het is mogelijk om de automatische synchronisatie uit te zetten onder Apparaten in de iTunes-instellingen.

EN OOK AL VERBIEDT JE ONS JE DOOR TE VERWIJZEN NAAR DE WEBSITE, HIER EN HIER VINDT JE EIGENLIJK ALLE ANTWOORDEN!
 
Laatst bewerkt:
Beste MC Meller

Is het ook mogelijk om niet te synchroniseren maar handmatig de muziek op de ipod te zetten (ook vanaf meerdere pc's laptop 's)?

Bij mij in huis staan namelijk 2 pc's.
Als ik pc 1 als eerste gebruik hamdmatig (synchroniseren uitzetten 1e x) en dan de volgende dag op pc 2 weer nieuwe muziek toevoegen (weet niet of synchroniseren hier ook uit gezet moet worden 1e x of dat het in de ipod uitgezet kan/moet worden).

Wordt de muziek die na pc 1 op de ipod gezet is (handmatig) dan verwijderd of is hier een mannier voor om dit te voorkomen?

Met vriendelijke groet,
Stephan Wassenaar
 
Jazeker, het is mogelijk om muziek handmatig te beheren. Dit kun je activeren in de iPod-instellingen in iTunes.

Nee, dat verandert niets aan het feit dat dat vanaf één systeem kan, want het blijft synchroniseren.

Wat de reden daarvan ook moge zijn, misschien moet je toch niet weigeren de website te bekijken. Want duidelijker dan in dit Apple Support-artikel kan ik het je ook niet uitleggen.
 
synchroniseren

ik heb ook gelezen in je laatste link dat apple via icloud drive kan synchroniseren.

Beschikd de ipod ook over de icloud drive om te synchroniseren? zo ja hoe laat je deze dan precies synchroniseren (11 februari koop ik de ipod nano 7 pas maar wil alvast voorbereid zijn)
of heb je heirvoor perse een pc laptop met itunes nodig
 
Laatst bewerkt door een moderator:
iCloud Drive is bedoeld voor het synchroniseren van bestanden en heeft niet met de iPod nano te maken.

Naast iCloud Drive is er ook de iCloud-muziekbibliotheek, deze is onderdeel van Apple Music. Maar de iPod nano kan hier geen gebruik van maken.

iTunes-synchronisatie is inderdaad de enige manier om een iPod nano te vullen.
 
Yup. Er bestaan verschillende tools om e.e.a. open te breken en/of muziek van de iPod terug naar de computer te halen.

Ik heb mij tot iTunes beperkt gezien de theoretische vraagstelling over specifiek iTunes.
 
hallo,

ik dacht eerst ook alleen iTunes aangezien Apple beter beveiligd is in dat soort zaken dan android (Hiermee bedoel ik dat als je een gewone mp3 speler opent je dan een map met bestanden krijgt (vaak) en dat dit ongeveer net zo werkt als met een android smart Phone).

uiteraard zijn alle opties om buiten iTunes om muziek op Ipod nano te beheren altijd welkom
 
wat is het laagst mogelijke kbps wat ik kan gebruiken voor muziek zodat er niet veel mb gebruikt wordt per nummer?
128 kbps is denk ik een goeie lage waar je nog net wel normale qualiteit mee kan krijgen

heb nu dus de ipod nano en wil er zo veel mogelijk songs op zetten.

nog enige downloadtips voor lage mb songdownloads?

vriendelijke groet
Stibbie
 
Muziek moet je kopen, niet downloaden. Nadat je het gekocht (en daarna gedownload) hebt, zijn er allerlei tools om het te converteren naar een lagere kwaliteit en bestandsgrootte. Ook iTunes zelf kan dat.
 
is er een verschil tussen downloaden van muziek en kopen van muziek? (ben zelf een voorstander van downloaden van muziek omdat ik er niet teveel geld aan ga spenderen.

bedankt voor de verdere informatie over converteren van de muziek, maar welke kbps is een minimaal vereiste om normale kwaliteit muziek te kunnen horen en niet bagger kwaliteit (128kbps?)
 
is goed moet u ook zelf weten maar ik ga geen muziek kopen dat vindt ik een beetje te duur als het ook gratis kan
 
Alles kan gratis. Het is maar net waar je zelf de grens van redelijkheid trekt. Naar mijn mening zit je daar nu al onder.

Laat in elk geval duidelijk zijn dat het op het forum niet toegestaan is om elkaar te helpen met illegale downloads.

Veel plezier van je iPod.
 
okee zal er een beetje op letten dat ik niet teveel hulp vraag richting de illegale kant

en over het redelijkheid, dat is uw mening en kan ik niet veel aan verranderen

Met vriendelijke groet,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan