Geen verbinding via PowerLan

Status
Niet open voor verdere reacties.

area51

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2012
Berichten
220
Ik probeer via ethernet op internet te komen , tevergeefs.Heb 2 Topcom Powerlan 200 die maar niet willen werken.Alle lampjes gaan aan/uit , de middelste af en toe.Heb ze alle twee laten synchronizeren , want er is geen reset knop op.De modem rebooten helpt ook niet.Heb Windows 10 , en de enige info die ik krijg is :Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie.Ook dit : No operation can be performed on LAN-verbinding 2 while it has it's media disconnected.Het uitschakelen van firewall helpt ook niet.Dank...
 
Als je die PowerPack Utility start en je hebt beide adapters in het stopcontact zitten, zie je ze dan allebei in dat hulpscherm..?
 
Via WindowsXP compab.modus zie ik bij de Utility :Local Device on computer :HomePlug Turbo Device (in het bovenste venster).Echter eronder bij details staat : 0 Powerline Devices Detected.Wat is deze HomePlug ?Een beetje onduidelijk voor mij.Is het zo dat deze PowerLan's niet met Windows 10 kunnen werken ?
 
Dat Homeplug staat duidelijk beschreven in de handleiding die je blijkbaar niet gelezen hebt...
In de link van VDK-P wordt het volgende opgemerkt:
je moet wel over een oude versie van Windows beschikken S98/ME/2000 of XP.
Jij hebt Windows 10.
Geen idee waar je dit oude spul vandaan hebt, Topcom is een bouwmarkt-merk ( Gamma e.d ).
Je kunt beter een fatsoenlijke set powerline-adapters aanschaffen die ook nog eens 5 - 10x zo snel zijn...
 
5-10 X sneller ?Misschien in Nederland.Niet hier in Belgie.
 
Fatsoenlijke powerline adapters zoals deze zijn ook in België verkrijgbaar...
Vergelijk de snelheden eens met dat setje wat jij daar hebt..?
 
Hallo

Topic staat ineens op "opgelost" ...:eek:

Jammerlijk genoeg had topic starter niet voldoende fatsoen , om ook nog te vermelden wat de uiteindelijke oplossing was ...

Zo goed als zeker , was dit om d.m.v. een p.c. met verouderd o.s. deze synchroniseren , waardoor deze terug bruikbaar waren ...

Jammer van tijd en moeite die men hierin heeft gestoken ???

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan