Opstartscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimswerd

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2015
Berichten
286
Als ik mijn laptop opstart verschijnt er een scherm met een Windows foto en mijn Gebr naam.
Nu las ik ergens dat je dat optartscherm kan uitschakelen zodat je direct je bureaublad ziet.
Weet niet meer waar en hoe je dat kunt uitschakelen.
Volgens mij moet er een mogelijkheid zijn.
 
Dat heb ik gedaan,zonder WW inloggen,maar ik wil graag dat inlogscherm uitschakelen.
Zodra ik dat bovenstaande scherm zie,dan logt ie al automatisch in.
Dus dat scherm met foto uitschakelen
 
Het is niet gelukt,let wel ik bedoel het inlog scherm,sorry mijn fout.
 
Ik log automatisch in,dat is niet het probleem.
Ik wil graag die afbeelding van het inlogscherm overslaan,zodat ik direct op mijn bureaublad kom,zonder tussenkomst van dat inlogscherm.
 
De boodschap heeft de bestemmeling niet bereikt: gebruik je een Microsoft account of een lokaal account ?
 
Heb het gelezen,maar ben een beetje kort van begrip.
Als het goed begrijp(ben leek op dit gebied)kan ik ,als ik lokaal account heb,ook zoals nu,zonder WW inloggen en dat scherm ergens uitschakelen??
 
Waar schakel ik dat scherm uit,zodat ik gelijk mijn bureaublad krijg te zien.
PS Ik kan nu met lokaal account inloggen,maar heb dat uitgezet met netwpls of zoiets.
 
Automatisch aanmelden werkt ook met een Microsoft account...

Hou de Windoze toets ingedrukt en druk op R. Je krijgt dan het 'Uitvoeren' dialoogvenster.
Tik in 'control userpasswords2' zonder de aanhalingstekens en druk op de Enter toets. (Je kan de opdracht ook kopiëren en plakken. ;))
Er verschijnt een nieuw dialoogvenster.
Normaal zal er een vinkje staan bij 'Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord... blablabla...'
Staat dat vinkje er niet, plaats het dan nu.
Eronder staat een lijst met gebruikers die op de computer beschikbaar zijn voor aanmelding.
Je duidt de gebruiker aan waarmee je wenst aan te melden.
Dan haal je het vinkje (weer) weg en klikt op 'OK' of 'Toepassen'.
Je wordt nu gevraagd naar het wachtwoord van de gekozen gebruiker. Dat moet je twee keer invoeren ter controle.
De gebruikersnaam laat je ongewijzigd! Die hoort bij de gebruiker die je zojuist gekozen hebt.
Je sluit het dialoogvenster indien dit nog niet vanzelf gebeurde en herstart je computer.
Na het opstarten wordt je automatisch aangemeld en het aanmeldingsscherm wordt overgeslagen.
 
Laatst bewerkt:
Welke windows gebruik je? Ik gebruik de pro versie en daarin werkt het wel.
Mogelijk dat de home versie deze instelling niet aanvaardt...
 
Heb je een wachtwoord ingesteld bij je account?
Misschien dat het daardoor niet werkt.
Probeer dit even:
Klik op de 'Start' knop en ga naar 'Instellingen'.
Klik op 'Accounts' en ga vervolgens naar 'Aanmeldingsopties'.
Onder de titel 'Wachtwoord' klik je op 'Wachtwoord wijzigen'.
Er wordt gevraagd naar je huidig wachtwoord. Indien je geen wachtwoord hebt klik je gewoon op 'Volgende'.
Je vult een wachtwoord in in beide wachtwoordvelden.
Je geeft ook een hint-tekst in en klikt weer op 'Volgende'.
Op het volgende scherm klik je op 'Voltooien'.
Voer nu de hele reutemeteut van 'control userpasswords2' (of 'netplwiz' is iets korter) weer uit.
Vermoedelijk zal het dan wel werken.
Veel succes!
 
Ik hoef geen WW op te geven,heb lokaal account en heb bovenste,je vorig bericht al gedaan
 
Ik hoef geen WW op te geven

Dat bedoel ik net. Misschien moet je een wachtwoord gebruiken om dat automatisch aanmelden te kunnen instellen.
Dat is ook hetgeen ik je in mijn vorig bericht wilde laten doen, een wachtwoord instellen en dan het automatisch aanmelden met dat wachtwoord. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan