OKI-scanner niet altijd te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
1.524
Wellicht is de volgende vraag meer geschikt voor een Apple-forum maar ik leg hem toch even voor.

Sinds een aantal maanden hebben wij op twee adressen dezelfde OKI MD562DNW all-in-one. Op beide adressen wordt zowel Windows als Mac gebruikt.

Vanuit Windows werkt het scannen altijd. Vanuit de Mac-computers wisselt dat. Vaak wordt de scanner niet gevonden in de Fotolader-app (Image Capture). Gek genoeg helpt een herstart van de Mac meestal. Soms moet ik de computer tweemaal herstarten voordat de scanner gevonden wordt.

Het kan geen toeval zijn dat we exact hetzelfde probleem op twee adressen hebben, op twee verschillende netwerken en op vijf computers.

We maken gebruik van de ICA-driver (Image Capture) van OKI. OKI biedt ook een TWAIN-driver, en het zou mogelijk moeten zijn om die op de Mac te installeren. Maar die TWAIN-driver kan ik alleen als EXE-file downloaden en daar kan ik op de Mac niks mee.

Heeft iemand een idee van een oplossing?
 
Ik reanimeer dit topic omdat het probleem nog altijd speelt.

Inmiddels hebben we langdradig contact gehad met de helpdesk van OKI. Om een lang verhaal kort samen te vatten: OKI stelt dat je gebruik van AirPrint onder macOS moet vermijden wil de werking van de scanner betrouwbaar zijn. Advies was dus om de machine te installeren met behulp van OKI's eigen PS-printerdriver.

Even leek dit inderdaad de oplossing maar inmiddels moeten we vaststellen dat het probleem zich onveranderd doorzet.

Volgens mij is het veel eenvoudiger: de machine wordt op het ene moment als printer gezien en op het andere moment als multifunctional, dus het gaat gewoon mis in de presentatie richting de computer. Ook dan is een herstart de oplossing om hem als multifunctional te doen herkennen. Sterker nog, zolang de scan-driver niet geïnstalleerd is wordt de machine als printer gezien.

Ik heb het idee dat de print- en scan-driver helemaal niks met elkaar te hebben en het op een ander niveau misgaat. Omdat ik niet met alle termen bekend ben lukt het mij niet het probleem écht te isoleren. Wie weet van de hoed en de rand?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan