enquete maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bugbugbug

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2017
Berichten
6
Dat is absoluut niet moeilijk, dus dat is hopelijk een snelle troost :). Het hangt er wel een beetje vanaf welk type selectieobject je gebruikt, maar als dat de standaard ActiveX elementen zijn, heb je de juiste. Een selectievakje is in eerste instantie bedoeld voor een serie opties die allemaal gekozen mogen worden. Daarmee schiet je dus je doel voorbij want dat wil je juist niet. Daarentegen is het object Radiorondje bedoeld om uit een groep van opties één optie te kiezen. Je zult dus, voor het snelle resultaat, van de selectievakjes af moeten stappen en radiorondjes gebruiken.
Dan ben je er nog niet, want als je 50 radiorondjes op het formulier knalt, kun je er van die 50 maar één kiezen. Je moet ze dus groeperen. Dat doe je in de Eigenschappen van de radiorondjes, in het vak Groupname. Dan geef je de eerste 10 optierondjes de naam Vraag1, de tweede groep van 10 de naam Vraag2 en zo verder. Als je de Ontwerpmodus dan afsluit, zul je zien dat je per groep van 10 vragen maar één antwoord kan selecteren.
 
dag Michel, lang geleden :D (weet je nog... die duikdatabase :cool:),

ik gebruik office 2013 ... keuzevakje staat er standaard niet bij (staat wel bij oude formulieren - weet niet waar dat op slaat)
keuzevakje.JPG

als ik dat invoeg kan ik dat niet aanvinken en veranderd de layout van alle andere besturingselementen in mijn doc.
keuzevakje.JPG
en blijkbaar moet ik dat programmeren, maar dat gaat mijn petje te boven :(
selectievakjes website.JPG
 
Hoi Tine, zeg dat wel... Volgens mij hadden we nog een etentje staan :). Je bent warm; de ActiveX rondjes die ik bedoel zijn wel degelijk degene die je hebt gevonden, maar je moet nog de knop <Ontwerpmodus> aanklikken zodat je bij de Eigenschappen kan. Met de code optie heb je voorlopig nog niks te maken.
 
meer dan 1 etentje dacht ik :shocked:

yes, ontwerpmodus gevonden... :)

maar da groeperenvind ik nu nog niet :eek:
 
Ik heb, never come unprepared to a party, uiteraard ook nog wel een voorbeeldje dat je kan bekijken. Het document is beveiligd, anders werkt het niet, en het wachtwoord is de onneembare veste die de letter 'x' nu eenmaal is...
 

Bijlagen

  • Inschrijfformulier Word voor Gevorderden.docm
    156,1 KB · Weergaven: 41
super!!! gevonden!!! dankjewel Michel! ge zijt een echte krak!!

nu wil ik zoals in uw tabel de vakjes kleuren...maar dat heb ik nog niet gevonden... niet alleen de achtergrond, maar ook rond het keuzerondje ... een hint??

selectievakjes meerdere.JPG
 
Laatst bewerkt:
De keuzerondjes krijg ik ook niet gekleurd; de tabel wel. Kwestie van de cellen selecteren, en het emmertje gebruiken. Meer is het niet.
 
Ja, maar anders zie je waarschijnlijk de rondjes niet goed. Ik heb ook nog geen eigenschap gevonden om dat aan te passen. Je kunt ze wel kleiner maken.
Is de database ondertussen al af?
 
ik heb ze ook kleiner gemaakt, maar al je opslaat en doc terug opendoet, zijn ze terug groter...

ik gebruik DB zoals ie al jaren is ... blijf wel met dezelfde fouten erin zitten (wekelijk toevoegen ... moet data telkens manueel later juist zetten) ... krijg ze er nie uit ... ben er nie slim genoeg voor :(
 
Wil daar nog wel een keer naar kijken; stuur hem maar weer een keer op :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan