Google Foto's ziet mijn camera niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
227
Hallo helpers,

Ik heb sinds kort wat moeite met Google Fotos hoewel ik dat al enige tijd zonder probleem gebruikt heb. Normaal was het zo, dat als ik mijn camera via een USB kabeltje met mijn MAC verbond, Google Fotos direct in de bres sprong en zonder verdere ingreep van mij van de nieuwe foto’s op mijn camera meester maakte en ze op de Mac toonde. Maar onlangs merkte ik, dat dat niet meer gebeurde.
Mijn vragen:
Wat moet ik doen om te zorgen, dat Google Fotos mijn camera ziet en wel van mijn camera kopieert?
Hoe kan ik er voor zorgen, dat Google Fotos alleen nieuwe foto’s opneemt ( en niet de foto’s, die vroeger al naar de Mac waren gekopieerd)?
Waar staan de door Google Fotos opgeslagen foto’s eigenlijk?
Wie heeft hier ervaring mee? Dank alvast voor jullie antwoord! Dirk
 
Hoi,
Heb je deze site al eens geraadpleegd?
De foto's worden opgeslagen op een Google server, maar staan ook nog gewoon op je pc of geheugen v.h. fototoestel.
Verplaatst van fotografie naar deze sectie.
 
Laatst bewerkt:
@Mik Zjegger: Dank voor je reactie. Ik heb die site bezocht, maar liep al snel vast. Ik heb op de site ongeveer het volgende bericht achtergelaten:

Ik wil fotos laden van mijn camera naar mijn Mac. Ik wil, dat de Mac foto's negeert, die al een backup op die Mac hebben staan. Ik wil trouwens, dat Google Fotos alleen foto's ophaalt uit apparaten of bestanden, die ik zelf aanwijs en niet uit alle (foto-)bestanden,die al op de Mac staan. Dat zou veel te veel dubbele opslag geven. Hoe kan ik dat regelen? Het 'mobiele apparaat' dat ik volgens haar hun aanwijzingen nodig heb voor het wijzigen of instellen van de instellingen is hier een camera, dus dat werkt niet.

Dus dat begrijp ik niet, snap je? Weet jij een weg eromheen?
Alvast dank, Dirk
 
Als u een map Google Foto's heeft gemaakt in uw map Mijn schijf, wordt er mogelijk onnodige ruimte op uw computer in beslag genomen als u deze functies samen gebruikt:

Google Drive-synchronisatie voor uw Mac of pc
Back-up van Google Foto's

U kunt dit voorkomen door de map Google Foto's uit te sluiten van uw synchronisatievoorkeuren in Google Drive voor uw Mac of pc:

Klik op het Google Drive-pictogram op uw computer.
Op een Mac staat dit pictogram meestal in de menubalk in de rechterbovenhoek van het scherm.
Op een pc staat dit pictogram meestal in de taakbalk in de rechterbenedenhoek van het scherm.
Klik in de rechterbovenhoek op het menu .
Selecteer Voorkeuren.
Selecteer Alleen deze mappen synchroniseren.
Selecteer de mappen die u wilt synchroniseren en sluit hierbij de map Google Foto's uit.
Klik op Toepassen.


Mac


Sluit de app Google Foto's Back-up door het menu van Google Foto's Back-up te openen en Stop te selecteren.
Open de map Programma's.
Sleep Google Foto's Back-up naar de prullenbak (in het Dock).
U kunt de prullenbak leegmaken door met de rechtermuisknop op de prullenbak te klikken en Leeg prullenbak te selecteren.

Maak een back-up van foto's en video's op uw Windows- of Mac-computer en elke keer dat u een telefoon, camera of opslagkaart aansluit.
Instellen

Download de desktop-uploader.
Nadat u de uploader heeft geïnstalleerd, kunt u deze instellen om automatisch een back-up te maken van foto's en video's op een telefoon, camera of opslagkaart die is aangesloten op uw computer.
Als je een volledig Google-account hebt incl. Google Drive zouden er geen problemen moeten zijn
 
Laatst bewerkt:
@Mik Zjegger Dank je voor jouw reacties. Omdat we zo langzamerhand over iets heel anders praten dan wat de titel aangeeft heb ik een nieuwe vraag opgesteld in dit forum en wel onder de titel: ‘hoe zet ik Google Photos en de synchronisatie naar mijn hand?’ Ik hoop, dat je nog blijft ‘meeedoen'! Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan