• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geen resultaat bij verwijzingsformule o.b.v. een dump

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurgen2807

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Berichten
128
Hallo,

Ik heb een vraag waarbij ik hoop dat iemand mij kan helpen.

1. Ik maak vanuit ons financiële systeem een dump naar Excel. Wat ik dan download is opgenomen in het bestand: exportbestand.xls
2. Vervolgens kopieer ik de inhoud van kolommen A tm G van dit bestand naar tabblad VA-DUMP van het bestand: 2017- Investeringen.xlsb. Dit doe ik door te gebruiken van de sneltoetsen: control c / control 4.

De bedragen die staan vermeld in kolom E van tabblad VA-DUMP zouden vervolgens per categorie getotaliseerd moeten worden in kolom E van tabblad INV-PROG BJ.

Als ik dat doe, dan zie ik geen resultaat. Dit heeft te maken volgens mij met kolom A. als ik daar de kostenplaats gewoon intype, dan pakt deze hem wel. Alleen ik wil daar geen kostenplaats intypen. Ik heb jaarlijks honderden investeringsregels namelijk. Dit wil ik niet handmatig.

Wat gaat er niet goed?

Kan iemand mij ajb helpen?
 

Bijlagen

  • 2017 - Investeringen.xlsb
    76,5 KB · Weergaven: 34
  • Exportbestand.xls
    22,5 KB · Weergaven: 33
Je Kostenplaats wordt als tekst weergegeven ipv als getal. Daar kan je formule niets mee. Op het moment dat het handmatig intoetst is het wel een getal en pakt de formule het wel.

Je moet dus zorgen dat het getallen zijn. (zodra getallen spontaan links in de cel worden getoond, ziet excel het als tekst.
 
jurgen,

maak van:
Code:
ALS(('VA-DUMP'!$A$4:$A$5002=E20)
overal eens:
Code:
ALS(('VA-DUMP'!$A$4:$A$5002[COLOR="#FF0000"]*1[/COLOR]=E20)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan