Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Quote

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 22

Onderwerp: "Sluit een ethernet kabel op deze computer aan"

  1. #1
    Vraag is niet opgelost

    "Sluit een ethernet kabel op deze computer aan"

    Deze melding krijg ik sinds een aantal dagen op mijn desktop te zien. Ik heb geen verbinding met internet (icoontje met een rood kruis) en ik krijg het niet aan de praat...

    Ik heb geprobeerd:
    • Kabel vervangen
    • Kabel getest op andere PC en laptop, werken daar wel
    • Modem meerdere malen gereset, computer ook natuurlijk (inclusief de 30 seconden wachten etc)
    • Adapter aan en uit te zetten via het netwerkcentrum
    • Apparaatbeheer gechecked, netwerk adapter geeft geen foutmelding
    • Drivers handmatig geupdate (via laptop en USB stick)
    • USB Netwerk adapter gekocht (TP-link UE300), maar deze geeft nog steeds geen internet...


    Ik ben intussen radeloos en wil gewoon weer mijn internet terug op mijn desktop... Alle hulp is welkom!

    Alvast bedankt en vriendelijke groet,
    Jan Willem

  2. #2
    Gaat het in dit topic over dezelfde PC als de PC waarover het in dit topic gaat, of stelt het probleem zich op een andere PC ?
    Deel mij maar bij de onzin in, bij de onzin in, bij de onzin ...

  3. #3
    Helaas dezelfde PC.. Ik heb deze uiteindelijk wel weer schoon gekregen mbv pcwebplus forum.

  4. #4
    Dus : het gaat over dezelfde PC, waarvan de opruimbeurt in dit topic bij de buren gebeurde ... de problemen ontstonden na de opruimbeurt, daar maak je ginds geen enkele melding van en dan kom je eenvoudigweg - zonder meer - terug hier ten rade ...
    Deel mij maar bij de onzin in, bij de onzin in, bij de onzin ...

  5. #5
    Zoals ik al zei heb ik al een aantal dagen geen internet op mijn desktop en de laatste fixlist niet kunnen runnen nog.

    Ik was er niet van bewust dat de twee problemen aan elkaar gerelateerd waren, dus besloot ik simpelweg hier een post te starten voor het internet probleem. Aangezien de malwareklachten zga verholpen zijn en ik toch niet op internet kan met de desktop, dacht ik dat de laatste fixlist wel even kon wachten.

    Nu jij echter de suggestie wekt dat de twee wél gerelateerd kunnen zijn, heb ik even extra moeite gedaan om toch de fixlist op te desktop te zetten en te laten lopen en die via mijn laptop weer door te plaatsen.

    Wilde je nu alleen mij 'terecht wijzen' of zou je mij kunnen helpen met het oplossen van mijn probleem met de internetverbinding? Dit zou ik zeer waarderen.

  6. #6
    Ik wil jou absoluut niet terechtwijzen ... ik probeer enkel vast te stellen wanneer de problemen ontstaan zijn en wat er op dat moment zoal aan de basis van de problemen kan liggen, daarom dat ik "terugkeer" naar het verleden ...
    Deel mij maar bij de onzin in, bij de onzin in, bij de onzin ...

  7. #7
    Bedankt. De problemen onstonden gek genoeg wel pas een dag na de laatste Farbar fixlist. Ik heb de PC toen de hele dag gewoon gebruikt zonder problemen. Pas nadat ik ergens was gaan eten en in de avond thuis kwam, werkte internet niet meer.

  8. #8
    Junior Member
    Verenigingslid

    Geregistreerd
    17 november 2014
    Check DHCP instellingen! Misschien een foutje in dns. of je moet niet meer ergens gaan eten
    Chris Visser
    Verenigingslid Helpmij
    chrissie123@helpmij.nl

  9. #9
    Quote Origineel gepost door chrissie123 Bekijk Bericht
    Check DHCP instellingen! Misschien een foutje in dns. of je moet niet meer ergens gaan eten
    Ik heb sindsdien ook alle contact met het restaurant in kwestie verbroken!

    Waar kan ik de DHCP instellingen checken en hoe weet ik wanneer deze fout staan?

  10. #10
    Tera Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    7 september 2006
    Locatie
    Zaanstad
    Afstand tot server
    ±116 km
    @chrissie: Het probleem kan DHCP gerelateerd zijn maar dat verklaart niet de melding dat de kabel niet aangesloten is...
    @JWPaasse: Grappig dat we via die pcwebplus site (pas...) weten welk besturingssysteem er draait op je pc (namelijk Windows 10).
    Het heeft (m.i.) weinig zin om iets te proberen herstellen als je pc nog niet malware-vrij is, dus de tips hier onder kun je nu uitvoeren, maar succes kan tegengehouden worden door de malware die op je pc rondhangt. Beter dus dat je die tips (opnieuw) probeert zodra de pc weer malware-vrij is.

    Tip1:
    Verwijder de bedrade netwerkkaart van je moederbord in Apparaatbeheer. [Word je gevraagd of je (ook) de bijbehorende driver wilt verwijderen, zorg ervoor dat de driver niet wordt verwijderd.]
    Herstart de pc en laat de netwerkkaart weer (automatisch) opnieuw installeren door Windows. Kijk of je van op die bedrade netwerkkaart van je moederbord netwerkverbinding kunt maken.
    Tip2:
    Gebruik Windows Repair all in One
    Je kunt het hier in werking zien, mocht je een 'instructiefilmpje' op prijs stellen en ook op de website zelf staat een filmpje.
    Ik zou alleen de volgende onderdelen aanvinken in tabblad Repairs -> knop "Open repairs" en daarna op "Start Repairs" klikken:
    01 - Reset registry permissions
    03 - Reset service permissions
    04 - Register system files
    05 - Repair WMI
    09 - Repair hosts file
    10 - Remove policies set by infections
    13 - Repair network
    15 - Repair proxy settings
    26 - Restore important Windows services
    27 - Set Windows services to default startup

    Tijs.
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

  11. #11
    Bedankt voor je tips Tijs! Ik heb de eerste tip al geprobeerd maar ga je tweede tip nu uitproberen. Mocht het niet meteen lukken, probeer ik het nogmaals wanneer de pc volledig schoon is.

  12. #12
    Quote Origineel gepost door Flokke Bekijk Bericht
    de problemen ontstonden na de opruimbeurt, daar maak je ginds geen enkele melding van
    En ondertussen weten ze op PCW+ nog altijd niets ...
    Deel mij maar bij de onzin in, bij de onzin in, bij de onzin ...

  13. #13
    Quote Origineel gepost door Flokke Bekijk Bericht
    En ondertussen weten ze op PCW+ nog altijd niets ...
    Goeie, ik zal daar ook de internetproblemen vermelden!

    Ik heb intussen de UE300 aan de praat gekregen (geen idee wat er veranderd is, maar hij doet het). Enige probleem is, is dat de verbinding via deze UE300 erg instabiel is en regelmatig wegvalt. Dan moet ik de UE300 eruit halen en er opnieuw in stoppen om het weer te laten werken. Zouden het nog steeds de DHCP instellingen kunnen zijn waardoor het niet goed werkt? Zo ja, hoe verander ik deze naar de goede instellingen?

    EDIT: Op aanraden van PCW+ blijf ik even daar om te proberen de problemen op te lossen met dezelfde persoon. Bedankt voor alle hulp in elk geval!
    Laatst aangepast door JWPaasse : 15 januari 2017 om 12:16

  14. #14
    Tera Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    7 september 2006
    Locatie
    Zaanstad
    Afstand tot server
    ±116 km
    Ik vermoed dat de instabiliteit te danken is aan de USB 3.0 aansluiting die eraan zit. Heb je op jouw computer/laptop wel een USB 3.0 aansluiting en heb je 'm daar dan aan aangesloten?
    Wat je zou kunnen proberen (zéker als je 'm aan een USB 2.0 aansluiting hebt aangesloten) is om, in Apparaatbeheer, te rechtsklikken op de UE300 (onder Netwerkadapters) en Eigenschappen kiezen -> tabblad Geavanceerd kiezen en de linkspeed vast te zetten op 100mbit full duplex en kijken of dat de stabiliteit verhoogt.
    Evt. (al dan niet gecombineerd met het vastzetten van de linkspeed) zou een driver-update voor deze adapter kunnen helpen. link.
    Overigens is die driver al van 2015, dus als je de bij jouw adapter geleverde software/driver had geïnstalleerd ga ik ervan uit dat de te downloaden versie niet nieuwer is dan wat je nu al gebruikt. Alternatief zou je (de website van Realtek schijnt nu offline te zijn) de Realtek driver kunnen proberen, namelijk die hoort bij Realtek USB FE Family Controller.
    Je kunt ook de Realtek driver van de Fujitsu Lifebook Q736 gebruiken, die (ook) recenter is dan die op de website van TPLink: link, klik Device drivers open, kies/download de bovenste Realtek USB GBE Family Controller LAN Driver driver (3de van boven, verwar het niet met de Realtek Audio driver die op nummer 2 staat).

    Ik heb zelf zeer goede ervaringen met deze Eminent 1017 USB variant (ook USB 3.0, maar werkt prima op USB 2 aansluitingen), die terugschakelt naar 100mbit full duplex indien op USB 2 aansluiting. Uiteraard begrijp ik dat deze adapter behoorlijk duur is en dat je (eerst) wilt proberen om de UE300 succesvol in te zetten.

    Tijs.
    Laatst aangepast door dnties : 15 januari 2017 om 18:14
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

  15. #15
    @dnties: je mistte wat ginds ...

    Het posten van hetzelfde probleem op meerdere forums is absoluut af te raden. Helpers weten dan niet wat al gedaan is en welke tools gebruikt zijn. Het is bovendien verspilling van tijd die een helper in je probleem steekt.
    Deel mij maar bij de onzin in, bij de onzin in, bij de onzin ...

  16. #16
    Tera Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    7 september 2006
    Locatie
    Zaanstad
    Afstand tot server
    ±116 km
    @Flokke: Ben ik met je eens, maar ik wilde mijn tips betreffende die USB netwerkkaart toch even kwijt. En verder lijkt me dat PCW+ forum niet echt 'deskundig', dus ik verwacht meer van de hulp hier dan van de hulp daar.
    Om jou te citeren:
    En ondertussen weten ze op PCW+ nog altijd niets ...
    Tijs.
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

  17. #17
    Quote Origineel gepost door dnties Bekijk Bericht
    verder lijkt me dat PCW+ forum niet echt 'deskundig', dus ik verwacht meer van de hulp hier dan van de hulp daar.
    Porrelmans zal het graag horen ...
    Deel mij maar bij de onzin in, bij de onzin in, bij de onzin ...

  18. #18
    Bedankt voor je tips Tijs, ik ga het in elk geval allemaal eens proberen zodra de malware volledig van mijn pc af is. Ik heb het gevoel dat alle USB poorten een beetje haperen. Misschien is een factory reset een keer een goed idee?

  19. #19
    Eigenlijk kon je dat 3,5 weken geleden al gedaan hebben ... dan was je binnen de kortste keren weer met een 200% propere lei vertrokken.
    Deel mij maar bij de onzin in, bij de onzin in, bij de onzin ...

  20. #20
    Dan ga ik dat straks maar eens doen dan

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Berichtenregels

  • U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Aanbiedingen