• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraagje t.a.v. =AANTAL.LEGE.CELLEN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert100

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2015
Berichten
10
Dag Allemaal,

Heeft iemand een oplossing voor het volgende;

Ik heb in cel V8 een formule staan =AANTAL.LEGE.CELLEN(Q8:U8)*8 die voor mij het aantal inzetbare uren van Jan laat zien.

Als Jan op de woensdag en de vrijdag een halve dag verlof opneemt telt de formule de lege cellen ik kom dan op 24 uur.

In de formule zet ik dan =AANTAL.LEGE.CELLEN(Q8:U8)*8+4+4 zodat ik op de 32 uur uitkomt.

Is hier een betere oplossing voor?

Gr Rob.
 

Bijlagen

  • Verlof.xlsm
    84,9 KB · Weergaven: 31
Misschien?
=40-som(Q8:U8)
 
Dag Harry,
Ik ben vergeten te vertellen dat ik er een voorwaardelijke opmaak in heb zitten als ik de Z (ziek) in een cel zet moet de formule de 8 uur niet mee tellen.


Gr.
 
Dag Rob,

Past dit beter?
Code:
=40-som(Q8:U8)-(aantal.als(Q8:U8;"Z")*8)
 
Harry,

Dat is het.

Vraagje kan ik dit uitbreiden met bijv. C8 (8 uur cursus) C4 (4 uur cursus) enz....

gr Rob.
 
Als je in de cellen geen getallen plaatst, anders graag een voorbeeldje met alle uitbreidingen (anders blijf ik aan het verzinnen).
Eerst de samengevoegde cel opheffen, formule plaatsen en afsluiten met Ctrl+Shift+Enter en niet alleen met Enter.
Daarna maar weer samenvoegen al ben ik daar sowieso geen voorstander van.
Code:
=40-SOM(ALS.FOUT(1*DEEL(Q8:U8;2;1);0))-(AANTAL.ALS(Q8:U8;"Z")*8)
 
Het Kan zijn dat mijn excel van het padje is maar volgens mij staat dit in Module1

Code:
=40-som(Q8:U8)-(aantal.als(Q8:U8;"Z")*8)Function SOMKLEUR(varRange As Range, varColor As Range)
Dim cl As Range
For Each cl In varRange
    If cl.Interior.ColorIndex = varColor.Interior.ColorIndex Then SOMKLEUR = SOMKLEUR + cl.Value
Next
End Function

Lijkt mij niet geheel juist.
 
Carbonpapiertje vergeten weg te halen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan