• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vraag naam beheren/bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Berichten
231
hallo

Ik heb een programmaatje met formulieren voor een keuze lijst moet in een naam opgeven en een reeks bepalen. deze reeks is variable om dat ik hem heb gemaakt met geavanceerd zoeken.
nu heb ik bij naam bepalen een statische reeks =Database!$A$4:$I$10000 is deze ook variable te maken. probleem is dat ik nu in de keuzelijst soms 30 items heb met 9970 legen regels.
als ik dan de balk gebruik bij een kleine verschuiving krijg je al blanco regels

al vast bedankt voor jullie aandacht
 
Laat eens zien wat je al getest hebt met een excel voorbeeld
 
bestand

ik gebruik formule =VERSCHUIVING(Blad2!$B$38;0;0;AANTALARG(Blad2!$B:$B)-1;7) in beheer .
het gaat om string data. in dit voorbeeld zijn het getallen (in tekst vorm) maar in de andere problemen zijn het teksten
 

Bijlagen

  • testexcel.zip
    7,5 KB · Weergaven: 10
Code:
=VERSCHUIVING(Blad1!$B$3;0;0;AANTALARG(Blad[COLOR="#FF0000"]1[/COLOR]!$B:$B);1)

de fout zat in blad verwijzing, -1 is alleen nodig als je tekst bovenaan je bereik heb staan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan