• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Button/link maken die Macro uitvoert

Status
Niet open voor verdere reacties.

EyeCount4U

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2017
Berichten
33
Ik heb een macro gemaakt om nieuwe regels in te voegen in een sheet. Deze heb ik de toetsencombinatie 'CTRL + Shift+T' gegeven.
Is het ook mogelijk om een Button of Hyperlink toe te voegen die het ingeven van 'CTRL+Shift+T' overneemt?
 
Je kunt een knop maken op je werkblad die de macro uitvoert; je hoeft de knop uiteraard niet de sneltoets te laten typen.
 
Hallo Octafish, bedankt voor je reactie. Hoe maak ik een knop die de macro uitvoert?
 
Nou, dit werkt dus niet, want ik vind nergens de optie 'macro toewijzen aan knop'
 
Klik in de Ontwikkelaars tab op Ontwerpmodus zodat deze is ingeschakeld. Klik nu met rechts op die knop. Dan zie je de keuze "Macro toewijzen..."
Als je dat hebt gedaan kan je Ontwerpmodus weer uitschakelen.
 
Jose, ik zou het zonder knop of toetsencombinatie doen.
Rechtsklikken in een cel is een regel verwijderen.
Dubbelklikken in een cel is een regel bijmaken.
 

Bijlagen

  • Rijen toevoegen of verwijderen.xlsm
    18,3 KB · Weergaven: 32
Hoi, ik weet wel hoe het moet, maar mijn klanten niet. En als het die dan wel lukt om regels toe te voegen, dan vinden ze het moeilijk om de eigenschappen te kopieeren. Daarom wil ik een button gebruiken die nieuwe regels invoegt. Ik heb daar nu een macro voor aangemaakt die dat uitvoert dmv een toetsencombinatie. Maar ik wil daar graag een button voor maken waar mn klant op kan drukken.
 
Deze uitleg werkt bij totaal niet. Ik werk met Excel 2016? Misschien ligt het daar aan? In ieder geval kan ik die optie om 'formulieren' aan te maken nergens vinden.... Maar wel bedankt voor je hulp, Peter!:thumb:
 
@I_eye

In je andere draad is je het gebruik van een intelligente tabel aangeraden en getoond.
Die maakt VBA-complicaties overbodig.
Beschouw met die suggestie in de andere draad de vraag in deze draad als opgelost.
 
Deze uitleg werkt bij totaal niet. Ik werk met Excel 2016? Misschien ligt het daar aan? In ieder geval kan ik die optie om 'formulieren' aan te maken nergens vinden.... Maar wel bedankt voor je hulp, Peter!:thumb:
 
Het is me gelukt, maar met de helpfunctie in Excel 2016!
Het is gewoon 'Ontwikkelaars'-> 'Invoegen' en vervolgens kies je een 'knop' uit de besturingselementen. Dan selecteer je de macro! En That's it!!

Thanks, dankzij jullie is het me toch gelukt!! Ik heb de afgelopen dagen al zoveel door jullie geleerd!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan