• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

combinaties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hans, bedankt. Rest mij nog 1 vraag: als ik in het schema nummer 14 bijvoorbeeld vervang door nummer 8 wordt dan de matrix ook automatisch aangepast?
Op dit moment verder geen vragen (behalve vorenstaande), rest mij om je enorm te bedanken. Je hebt mij (ons) erg goed op weg geholpen.
Paul
 
Paul,

Dit schema wordt alleen bijgewerkt als je op de knop drukt. Met macro's uitgeschakeld gaat dat niet lukken. Zoeken anders in de help van excel eens op macrobeveiliging.
 
Hans,
Slotakkoord.... Ik heb op mijn computer Excel 2007 staan. Je spreekt over 'lint' en 'macro's' aanzetten om in het schema ev. wijzigingen te verwerken. Dat wil ik natuurlijk graag nu ik de goede basis heb; er zullen zich ongetwijfeld mutaties voordoen.
Kan dat met Excel 2007 of moet ik toch naar een nieuwere versie?
groet en nogmaals - ik ben je erg veel dank verschuldigd!! Chapeau.
Paul.
 
Paul,

Het is zeker niet nodig een nieuwere versie aan te schaffen. Dit moet prima werken in office 2007. Zoals gezegd kun je waarschijnlijk in de help- functie van Excel wel vinden hoe je macro`s kan gebruiken. Ik zal je morgen anders nog wel een korte handleiding sturen.



Overigens graag gedaan, is voor mij een beetje een hobby, zoals dat waarschijnlijk geldt voor veel van de mensen die op deze site hulp aanbieden.
 
Hans, dat is goed nieuws. Fijn dat je me even verder op weg helpt en al doende ga ik leren. Ik zie je noties met erg veel plezier tegemoet.
Pr. weekend
Paul
 
Paul,

Kijk anders even op deze site voor macro's. Hier staat hetzelfde als ik je al probeerde uit te leggen, maar misschien is dit duidelijker http://www.terzake-excel.nl/excel-binnen-90-seconden/macro/.

Op youtube zijn ook diverse filmpjes te vinden over het werken met macro's in excel 2007. Ik wil me er niet makkelijk vanaf maken, maar er is al veel informatie beschikbaar. Het zou zonde zijn deze niet te gebruiken.
 
Hans,
Bedankt voor het vele wek dat je geleverd hebt. Ik ga zeker kijken en leren.
Mochten er nog vragen zijn, dan meld ik me wel weer.
Tot zover. Thanks!!
Pau;
 
Hoi Hans,
Toch nog 1 vraagje. Ik heb het schema gekopieerd op 1 Excel blad en vervolgens de matrix aangemaakt (op hetzelfde blad). De door jou opgestelde formules in jouw matrix (som schema, aantal wedstrijden en aantal keer in schema) heb ik overgezet (na aanpassing van rij en kolommen) naar mijn Excel blad, maar die formules generen niets. Moet e.e.a. via Macro's of kan het ook gewoon, zoals ik nu probeer.
Paul
 
Hoi Silvester,
Graag. Hierbij de bestanden; op werkblad 2 staat mijn
'probeersel"

groet en dank
Paul
 

Bijlagen

  • schema voor Silvester.xls
    62,5 KB · Weergaven: 34
het is een klein beetje aangepast. in het veld staat per rij precies het aantal keer dat je tegen een speler hebt gespeeld
het valt op dat speler 4 en speler 6 niet voorkomen in het verhaal. en dat sommige spelers meerdere keren tegen elkaar spelen.

als je vragen hebt laat het weten.
 

Bijlagen

  • schema voor Silvester automatisch koppeling 1.xls
    76,5 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Beste Sylvester,
Ik heb globaal gekeken naar jouw voorstel. Moet echter nu weg, ga morgenvroeg er naar kijken. Lijkt mij zo op het 1e gezicht prima, maar ik meld me.
Wat zijn jullie (Hans123 en jij) toch kanjers om mensen die niet zo handig zijn in Excel zo verder te helpen. Met dank aan dit forum.
Paul
 
Hallo Paul,

Heb je intussen de macro's werkend gekregen?
Voor zowel de oplossing die ik eerder gepost heb als de oplossing van Sylvester is het nodig dat de macro's ingeschakeld zijn.
De formules op je werkblad zijn meer ter controle van de uitkomst, deze vullen de matrix niet. Als je 1 van beide oplossingen in een ander bestand wil gebruiken zal je ook de macro's mee moeten kopiëren, indien je dat in hetzelfde bestand doet hoeft dat dan weer niet.

Druk eens op ALT+F11, hiermee kom je in de VBA-editor. De code van Sylvester staat onder 'Module1", code die ik had geschreven onder''Blad1"

De oplossing van Sylvester is, behalve netter geschreven, ook iets flexibeler waardoor je wat meer in de opmaak van het werkblad kan veranderen. Tevens werkt deze bij het veranderen van je schema automatisch bij, zie code onder 'blad2'
 
Hans en Sylvester,
Dank voor jullie werk. Hans, ik heb het tabblad 'Ontwikkelaars' ingeschakeld in mijn Excel 2007. Da's gelukt, maar nu moet ik nog nagaan op welke wijze ik het werken daarmee eigen kan maken. De plaatselijke computerzaak geeft wel cursussen Excel, maar geen macro's. Zij kennen ook zo niemand die dat wel kan en zij verwijzen mij naar o.a. YouTube, maar daar heb ik tot op dit moment nog geen geschikte hit gevonden. In mijn eigen netwerk is er niemand die met macro's werkt en dus 0 op mijn rekest. Zal dus nog wel even duren, zo zonder begeleiding, alvorens ik er mee kan werken. Dus dan maar een cursus volgen?
Vragen: a. als ik het resultaat van het schema bekijk (en dan let ik even op nummer 23 = gekoppeld aan mijn naam), dan speel ik, volgens het speelschema 45x in het jaar, waarvan:
nummer 2: 2x - nummer 3: 3x - nummer - nummer 9: 1x - nummer 10: 6x - nummer 11: 2x - nummer 12: 1x - nummer 13: 5x - nummer 14: 3x - nummer 15: 1x - nummer 16: 3x - nummer 17: 3x - nummer 19: 2x - nummer 20: 2x - nummer 22: 4x - nummer 24: 4x en nummer 25: 3x. Dat vind ik niet terug in de matrix.
b. zolang ik de Marcro's niet beheers, is het dan mogelijk om (en laat ik dan het schema van Sylvester nemen) binnen dat schema wijzigingen/aanpassingen door te voeren. Bijvoorbeeld: als ik in het speelschema in week 1-10-19-etc op de di mo het getal 19 verander in het getal 4, verandert dat dan ook in de matrix?
Jullie zijn maar druk met mij, maar ik zie zo geen andere oplossing. Ja die is er wel: niets doen: alles zo laten zoals het nu gaat, maar daar word ik niet blij van.

Paul
 
Dank je Haije, ik heb hem gevonden en ga er mee aan de slag....
 
Paul,

Het eerste deel van je vraag snap ik niet, de getallen zoals jij ze noemt staan ook zo precies in de matrix (behalve nr 13, daar staat 7).
Het schema van Sylvester werkt automatisch bij als je wat wijzigt in je rooster, zolang de macro's maar ingeschakeld zijn. Als de macro's niet werken, kijk dan bij ontwikkelaars naar een knop met een geel driehoekje met daarin een uitroepteken en de tekst macrobeveiliging. Hier kun je de macro-beveiliging aanpassen. Voor dit bestand kun je de beveiliging zonder risico op "laag" zetten.
Om dit bestand te gebruiken heb je in principe geen verstand nodig van macro's. Deze staan in het bestand en zullen gewoon werken, ook als je niet weet hoe. Beetje kennis is wel handig maar niet noodzakelijk voor dit bestand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan