• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help mij een overzicht maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

douweegberts

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2017
Berichten
2
Dag allen,

Ik heb weinig tot geen ervaring met Excel.
Nu moet ik een overzicht maken van nieuwsbrief-geabonneerde emailadressen.
Ik heb 5 losse Word bestanden met emailadressen.

Het overzicht moet er zo uit komen te zien:

email nieuwsbrief 1 nieuwsbrief 2 nieuwsbrief 3 nieuwsbrief 4
A x x x
B x x
C x x
D x x

Per emailadres moet ik dus in 1 oogopslag kunnen zien op welke nieuwsbrieven de persoon geabonneerd is.
Is er een manier hoe ik dit snel kan doen?
Het zijn enorm veel adressen en het moet toch sneller kunnen dan alles handmatig invullen?

Groet,

douweegberts
 
douwe,

welkom op Helpmij.nl.

veel is afhankelijk van hoe die 5 word bestanden er uit zien, maar ik denk dat dit het snelste werkt:
1) open Excel, je hebt nu een leeg document
2) open het eerste Word bestand
3) druk op Ctrl + A om alles in het Word bestand te selecteren
4) activeer het Excel bestand, ga in de eerste lege cel staan (de eerste keer is dat A1)
5) druk op Ctrl + V om alles van het klembord in Excel te plakken

herhaal de stappen 2 t/m 5 tot je alles in Excel hebt

Sla het Excelbestand op

Afhankelijk van de opmaak in Word zal er nu in Excel meer of minder aangepast moeten worden.
Daarom is het ook wenselijk om een vraag te illustreren aan de hand van één of meer (excel) voorbeeldbestanden.
 
Laatst bewerkt:
Jouw voorbeeld begrijp ik niet.
Als je een Word-document hebt waar alles behoorlijk in één lijn staat (verticaal) dan kun je met Alt die lijn/kolom selecteren en plakken in een kolom van Excel.
Jansen
Pieters
Klaas
Egberts
Je gaat dan achter de s (van Egberts) staan en Alt ingedrukt houden en dan naar boven selecteren. Dan kun je Alt loslaten en klik je op het icoon naast Plakken/onder het schaartje = kopiëren en plakt dan deze selectie in de kolom van Excel. Je moet het adres, woonplaats e.d. natuurlijk wel op dezelfde hoogte inbrengen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan