Harddisk in Asus Eee PC 4G

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker57

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
142
Ik heb hier een oude, defecte asus eee pc 4g die naar de milieudienst gaat ter vernietiging.
Ik wil dus de harddisk er uit halen, maar kan niet vinden waar deze is. Youtube en google bieden geen soelaas, dit zijn net andere modellen. Zou graag een afbeelding zien
 
Zo klein zijn die harde schijven niet bij die EEE's rechts van het midden meestal.
 
Dank voor je antwoord

Ik zie hem niet. Zal hij aan de onderkant zitten, of onder toetsenbord?
 
Hallo

In dit laptopje zit geen harddisk.

Er zit +/- 2 GB onboard gesoldeerd geheugen in.

Extra geheugen is via een s.d. kaartje.

Speciaal voor u opgezocht :

https://www.youtube.com/watch?v=bAZXuN048sU

Heb immers ook zo'n speelgoedje ....

Persoonlijk zou ik dit niet weggooien --> maar verkopen voor zijn ruilonderdelen indien deze nog in mechanisch deftige staat is ...

Peter
 
Hallo

In dit laptopje zit geen harddisk.

Er zit +/- 2 GB onboard gesoldeerd geheugen in.

Extra geheugen is via een s.d. kaartje.

Speciaal voor u opgezocht :

https://www.youtube.com/watch?v=bAZXuN048sU

Heb immers ook zo'n speelgoedje ....

Persoonlijk zou ik dit niet weggooien --> maar verkopen voor zijn ruilonderdelen indien deze nog in mechanisch deftige staat is ...

Peter

Ah, bedankt! Dat verklaard een hoop! Ik begon al te twijfelen, of ik was vergeten dat ik hem al had verwijderd.

Dat gesoldeerd geheugen, is dat nog te verwijderen op een of andere manier, zonder dat de laptop aan kan?
 
Hallo

"Dat gesoldeerd geheugen, is dat nog te verwijderen op een of andere manier, zonder dat de laptop aan kan?"

Zonder desolderen zie ik dit niet gebeuren ...

Indien je het echt niet vertrouwd ... en zonder er veel tijd / moeite in te steken ...

Laat dit netboekje zwemmen in een emmer water ... mocht je er nog een beetje zout aan toevoegen , zal de oxydatie , etc ... zeker terminaal zijn.

Buiten laten liggen in de regen kan uiteraard ook ...

Dergelijke motherboardjes herstellen , of de nand geheugen lezertjes zijn niet dik gezaaid , en relatief duur.

Ik zie persoonlijk niemand tijd en moeite steken om ooit de eventueel aanwezige data uit te lezen.


Peter
 
Laatst bewerkt:
Haha, ach dat maakt me niet veel uit. Is ook meer een gewoonte; ik doe niets weg zonder eerst data te verwijderen.

Trouwens, dan nog een vraagje. Wáár is dan de SDD? Hoe herken ik deze? Uit het youtube filmpje met de uiterst aangename muziek (?) kon ik dat niet halen.

Modedit: Quote was het ongepaste verwijderde bericht. Nu wederom verwijderd uit dit bericht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie het inderdaad op de afbeelding! Wat apart, morgen maar even met daglicht en een wakkerder hoofd kijken. Hopelijk zie ik het dan wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan