printer als open netwerk zichtbaar in laptop en smartphone?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijsje

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Berichten
6
Hallo allemaal,

een tijd geleden heb ik mijn printer aangesloten op mijn laptop (windows 7) en mijn mobiel (Samsung G. Note 4) dat lukte niet meteen en ik heb toen iets gedaan wat ik niet terugdraaien kan, zo lijkt het. Nu zie je bij beschikbare netwerken ook steeds mijn printer staan, op open ipv secured.

Ik kreeg de melding van google dat er ongebruikelijk verkeer was en moest een captcha invullen. Ik ben bang dat iemand anders van mijn netwerk gebruik maakt?
hp printer screenshot.png
 
En waarom laat je de printer dat wifi netwerk uitzenden, dan? De functie daarvan is namelijk om iedereen die (fysiek) in de buurt is van die printer (na verbinden met diens wifi netwerk) te laten printen. Als ik me goed herinner is het op de printer (daarom) ook niet mogelijk om dat 'eigen' wifi netwerk te beveiligen.

Beste is natuurlijk om de printer op je normale thuisnetwerk aan te sluiten (hetzij via wifi, hetzij via een bedrade aansluiting) en dan vanaf de laptop en mobiel over het wifi/bedrade thuisnetwerk de printer te benaderen om erop te printen. En dus ook (als je je er zorgen over maakt) het eigen wifi netwerkje van de printer uit te schakelen.

Tijs.
 
Hoi Tijs,

bedankt voor je reactie. Het installeren van printer ging niet soepel en toen heb ik blijkbaar gekozen om een eigen netwerk ervan te maken. Dat was niet mijn opzet. Ik kan het netwerk nu niet verwijderen, ik kan alleen het laten vergeten, op mijn android, en op de laptop kan ik helemaal niets, alleen zorgen dat hij niet automatisch contact ermee maakt. Ik weet nu dus ook niet of het alsnog een open netwerk is. Ik kan wel gewoon printen.
 
Ok, de handleiding staat hier
Zie dat de optie die je (blijkbaar) hebt aangezet op pagina 33 wordt behandeld: "Draadloos met de printer verbinden zonder router"
Daar staat ook hoe je evt. het wifi netwerk van de printer kunt omzetten naar beveiligd, maar (als ik je goed begrijp) wil je het eigen wifi netwerkje van de printer uitgezet hebben (bijv. omdat je pc en smartphones maar met 1 wifi netwerkje tegelijk verbonden kunnen zijn en je (dus) van wifi netwerk moet switchen om te kunnen printen en weer terug naar de 'normale' wifi om te kunnen Internetten, via het eigen wifi netwerkje van de printer kan Internet namelijk niet worden bereikt).

Je zou dus (uiteindelijk) de Wireless Direct optie vanaf het bedieningspaneel willen uitzetten.
Zie de handleiding (de link van hier boven) hoe je dat doet vanaf het paneel. Ik heb zelf die printer niet, maar je lijkt me dat je het op deze manier zou kunnen: Vanaf het Home scherm en daar de keuze Draadloos en de keuze Wireless Direct en daar moet je de optie "Uit" danwel "Off" zien te vinden en activeren om het draadloos printen af te zetten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan